اصلاحیه برای آسیب‌پذیری قفل صفحه آیفون

اپلکمیته رکن چهارم – اپل، حفره‌ای را که موجب عبور از قفل صفحه‌ آیفون می‌شود، برطرف‌کرد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،به‌روزرسانی نرم‎افزاری جدید شرکت اپل حاوی تعدادی ویژگی جدید و وصله‎هایی برای آیفون و آیپد است. اپل حفره‌ای امنیتی را که به مهاجمان اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران آیفون را می‌داد، برطرف کرده‌است. شرکت اپل، وصله این حفره را در به‎روزرسانی نرم‎افزار iOS ۹.۳.۲ برای کاربران آیفون و آیپد در سرتاسر جهان منتشر کرد.

هر کسی با دسترسی فیزیکی به گوشی آلوده می‌تواند با سوءاستفاده از این حفره به اطلاعات مخاطب، تصاویر، متن‌ها، پیام‌های تصویری، رایانامه‌ها و تنظیمات تلفن کاربر دسترسی یابد.

این آسیب‎پذیری ماه گذشته توسط دو محققی کشف شد که ظاهراً جدا از هم کار می‌کردند، اما اپل جایزه‌ کشف این حفره را به کاربر یوتیوب، Videosdebarraquito، داد. شرکت اپل با ۲۲ بولتن جداگانه، تعداد زیادی آسیب‎پذیری را وصله کرد ازجمله تعدادی آسیب‎پذیری که به پرونده مخرب مثل یک برنامه یا یک تصویر اجازه می‌داد که هر کد دلخواهی را اجرا کنند و بدین ترتیب مهاجم می‌توانست حملات بیشتری نیز صورت دهد. به‎روزرسانی iOS ۹.۳.۲ نیز حاوی تعدادی وصله‎های حفره و خطا و ویژگی‎های جدید است.

اپل خطاهایی مربوط به پیدا نکردن معنی کلمه در لغت‎نامه، لوازم جانبی بلوتوث که کیفیت صدای ضعیفی داشت و دیگر خطاهای مربوط به کیبوردها و ویژگی‌های قابلیت دسترسی را وصله کرد. اپل در کنار iOS ۹.۳.۲ نسخه‌های به‎روزرسانی شده‌ی tv OS ،OS X و watch OS را نیز منتشر کرد.
مرجع : وب‌گاه اخبار امنیتی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.