رمزهای عبور منسوخ می‌شوند

پسوردکمیته رکن چهارم – «نشان اطمینان» عنوان ابزاری است که گوگل آن را جایگزین رمز عبور در اندروید می‌کند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،به نقل از ITPRO، گوگل در کنفرانس I/O اعلام‌کرد که طرح‌های این شرکت برای جایگزین کردن رمزهای عبور قدیمی با «نشان‌های اطمینان» تا پایان سال جاری میلادی به توسعه‌دهندگان اندروید می‌رسد.

یک سالی است که گوگل بر روی تعویض رمزهای عبور سنتی به جای API اطمینانی خود کار‌می‌کند و اکنون خبر داده که این ابزار را از ماه ژوئن در بانک‌ها به‌کار‌می‌گیرد.

در همین راستا دن کافمن، مدیر پروژه‌ها و فناوری‌های پیشرفته در گوگل، خبر داد که این ابزار تا پایان سال ۲۰۱۶ در دسترس توسعه‌دهندگان اندروید در سراسر جهان قرار‌می‌گیرد.

او در ادامه توضیح داد: «ما یک دستگاه تلفن داریم و این تلفن‌ها همه این سنسورها را در خود دارند. چرا دستگاه تلفن نتواند تشخیص دهد من که هستم؟ بنابراین من نیازی به رمز عبور ندارم، فقط باید بتوانم با این سیستم کار کنم.»

«نشان اطمینان» با به اثبات رساندن هویت یک کاربر بر‌مبنای مراکز داده‌ای مانند محل، تشخیص چهره و یا الگوهای تایپی یا الگوهای در گردش، کار خواهد‌کرد.

اپلیکیشن‌ها بر حساسیت‌شان به یک «نشان اطمینان» در این آزمون‌ها نیاز خواهند‌داشت، ضریب اطمینان در انواع اپلیکیشن‌ها متفاوت است، اپلیکشین‌های بانکی نسبت به مثلا اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی نیاز به اطمینان بیشتری دارد.

متخصصان آی‌تی اخیرا فاش کرده‌اند که یا اعتبارنامه‌های اداری خود را تغییر نمی‌دهند و یا به‌طور منظم این کار را نمی‌کنند. این امر گویای شدت ناامنی در رمزهای عبور سنتی و جایگزینی با ابزار مطمئن‌تری است.

علاوه‌بر گوگل در ابتدای سال جاری میلادی نیز یاهو از تصمیماتی پرده برداشت که مربوط به از بین بردن رمز عبور در کالاهایی بود که کلید کاربری یاهو را معرفی‌می‌کنند و وقتی کاربران می‌خواهند از مرورگر یک دسکتاپ جدید وارد فضای کاربری خود در یاهو شوند، یک پیام تایید به تلفن کاربر می‌فرستد.

منبع:افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.