بهترین آنتی ویروس ۲۰۱۶

انتی ویروسکمیته رکن چهارم – بهار بسیار پر نوسان است و همه به دنبال بهترین آنتی ویروس ۲۰۱۶ . هر روز یک شکوفه جدید باز می شود یک حساسیت جدید پیدا می شود و حملات نرم افزاری جدیدی بوجود می آید. اگر حساسیت دارید حتما می دانید که با خریدن داروی ضد حساسیت از داروخانه می توانید آن را کنترل کنید. شاید هم حساسیت نداشته باشید اما باز هم نسبت به حملات بد افزارها مصون نیستید. قطعا سیستم شما نیاز به محافظت توسط یک ضدویروس (آنتی ویروس) دارد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،گفتم آنتی ویروس اما حقیقت این است که شما یک ویروس کامپیوتری را وارد سیستم خود می کنید. بدافزارها برای به دست آوردن پول ساخنه می شوند ولی این روزها کسب در آمد از طریق پخش کردن آن ها کار ساده ای نیست. این روزها  Ransomware ها (ویروسی که دسترسی شما به سیستم را قطع می کند تا مبلغی را پرداخت کنید.) و تروجان ها برای سرقت اطلاعات بیشتر روی بورس هستند، به عنوان یک ربات وارد برای مقاصد شوم وارد سیستم شما می شوند. آنتی ویروس های مدرن از شما در مقابل تروجان ها، روت کیت ها، جاسوس افزارها، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، Ransomware ها ، و غیره حفاظت می کنند. PCMag حدود سی آنتی ویروس برای ویروس های تبلیغاتی را بررسی کرده و از میان آن ها چهار مورد را انتخاب کرده است.

نه مورد از آنها توانستند تاثیرگذاری خود را ثابت و در رده عالی (با ۴ ستاره) قرار بگیرند. من سه مورد از آن ها که مانند بقیه نبودند را اسم میبرم : Daily Safety Check Home Edition, Malwarebytes Anti-Exploit Premium, and VoodooSoft VoodooShield 2.0. که در لیست ده مورد برتر در جدول بالا آورده نشده اند.

تقریبا تمامی این محصولات مرسوم ، تمام عیار ، ضدویروس و با توانایی بررسی بدافزار ها به صورت دستی یا خودکار هستند. تعدادی از آن ها نیز تنها برای محافظت در مقابل تهدیدات شناخته شده موثرند. بنابراین استفاده از آن ها در سیستم عامل هایی همچون Windows 8.x یا Windows 10 ایده ی خوبی نیست. در گذشته Windows Defender در هم در تست ما و هم در تست های آزمایشگاهی نمرات پایینی کسب کرده است. با اینکه در سال های اخیر این آنتی ویروس نمرات بالایی کسب کرده اما استفاده از نرم افزارهای شخص ثالث برای محافظت اطلاعات توصیه می شود.

بهترین آنتی ویروس ۲۰۱۶

اعتماد به آزمایشگاه ها برای تشخیص بهترین آنتی ویروس ۲۰۱۶

من نتایج تست آنتی ویروس ها در آزمایشگاه ها را به صورت جدی دنبال می کنم. نتایجی که خود سازندگان اریه می دهند بیش از هرچیزی بر اعتماد به نفسشان تکیه دارد. این بدین معناست که آزمایشگاه ها بیشتر دنبال نتیجه تست هستند در حالی که فروشنده نگران هزینه این تست هاست. فراموش نشود که گرفتن نمره بالا در این آزمایشات مهم است.

من نتایج پنج آزمایشگاه را در این زمینه دنبال میکنم : Virus Bulletin, Dennis Technology Labs,              AV-Test Institute, MRG-Effitas, and AV-Comparatives. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که فروشنده برای دریافت تاییده گرفتن باید با آزمایشگاه های ICSA و آزمایشگاه های سواحل غربی قرارداد داشته باشد. من با حمع آوری این نتایج نمراتی از یک تا ده به آن ها داده ام.

بهترین آنتی ویروس ۲۰۱۶

تست آنتی ویروس PCMag

من همچنین محصولات را برای درک بهتر نحوه کار آن ها امتحان میکنم. با توجه به نحوه جلوگیری از نصب بدافزار بر روی سیستم از ۱ تا ۱۰ امتیاز میگیرند.

تست جلوگیری از نصب بدافزارها با استفاده از همان نمونه های ماه حاضر انجام می شود. برای تست نرم افزارها از صد هاست جدید در زمینه بدافزارها که URLهای آن توسط MRG-Effitas تامین می شود صورت می گیرد. محصولات تست شده همچنین با توجه به جلوگیری از دسترسی به کل URL یا قسمت حاوی بدافزار امتیاز داده می شوند.

بعضی از محصولات نیز نتایج متفاوتی نسبت به نتایج حاصله از آزمایشگاه های مستقل داشته اند که در این موارد به دلیل داشتن منابع قوی تر نتایج حاصله از آزمایشگاه های مستقل لحاظ گردیده.

بهترین آنتی ویروس ۲۰۱۶

آنتی ویروس حفاظت چند لایه ای

بهترین آنتی ویروس ۲۰۱۶ پای خود را از بررسی (اسکن) فایل ها و محافظت زنده (real-time) فراتر گذاشته اند. بعضی از URLهای مشاهده شده در قسمت جست و جو با رنگ های قرمز-زرد-سبز نشان داده می شوند. بعضی دیگر به صورت فعال دسترسی به URL مشکوک را می بندند. و بعضی بصورت زنده دسترسی به URLهای شناخته شده را محدود    می کند.

نرم افزارها اگثرا دارای معایبی هستند که گاها امنیت سیستم را دچار مخاطره می کنند. کاربران محتاط سیستم عامل خود را به سرعت از این نقایص دور نگه میدارند. در برخی از آنتی ویروس ها امکان بررسی اسیب پزیری سیستم و رفع این معزل را دارند.

شما انتظار دارید آنتی ویروس برنامه های بد را شناسایی و نابود کند و برنامه های خوب را تنها بگذارد. پس برنامه های شناخته نشده چه می شوند؟ یک شناساگر خوب می تواند شما را در مقابل این نوع بدافزارها که به تازگی پخش شده یا شناخته شده نیستند را بیابد. البته این یک برتری است اما گاهی باعث می شود رفتار های برنامه های سالم نیز مشکوک قلمداد شود.

بهترین آنتی ویروس ۲۰۱۶

لیست سفید (Whitelisting) نیز راه حل دیگری برای مواجه شدن با بدافزارهای ناشناخته است. آنتی ویروس های شامل لیست سفید تنها به برنامه های شناخته شده اجازه نصب شدن می دهند و جلوی نصب هرگونه نرم افزار ناشناخته را می گیرند. این مدل برای تمام شرایط کارگر نیست اما روش مفیدی است. جعبه شنی (Sandboxing) اجازه نصب و فعالیت به برنامه های ناشناخته را می دهند اما جلوی دسترسی کامل آن ها به سیستم را میگیرند. این لایه ها برای حفاظت شما علیه بدافزارها قرار گرفته اند.

بهترین آنتی ویروس ۲۰۱۶

ویژگی های اضافه برای بهترین آنتی ویروس ۲۰۱۶

محافظ دیوار اتشین (Firewall) و فیلترینگ هرزنامه ها (spam) یک ویژگی معمول برای آنتی ویروس ها نیست اما بعضی از آن ها این ویژگی ها را نیز شامل می شوند. در واقع بعضی از این شرکت ها بیشتر روی این ویژگی ها تمرکز می کنند.در میان این ویژگی های اضافه می توان به جست و جوگر ایمن برای امنیت معاملات مالی، حزف کردن ایمن قسمتی از فایل های حساس، پاک کردن رد کامپیوتر و تاریخچه جست و جوگر، نظارت بر اعتبارات، استفاده از صفحه کلید ایمن مجازی، حفاظت کراس پلت فرم و غیره اشاره کرد. برخی از شرکت ها با کمک تکنیسین ها و متخصصین سعی بر بالا بردن حفاظت در مقابل بدافزارها را دارند.

بهترین آنتی ویروس ۲۰۱۶ کدام است؟

در بین بهترین آنتی ویروس ۲۰۱۶ کدام آنتی ویروس را باید انتخاب کرد؟ انتخاب های بسیاری دارید. Kaspersky Antivirus 2016 و Bitdefender Antivirus Plus 2016 بالاترین رتبه را در تست های آزمایشگاهی در میان دیگران کسب کردند. با یک بار گرفتن اشتراک McAfee Antivirus Plus 2016 می توانید آن را بر روی ویندوزتان، اندرویدتان، مک، و iOS نصب کنید.در میان آن ها Webroot SecureAnywhere Antivirus از دیگران سبک تر و کوچک تر است.ما نام این چهار نمونه را بردیم اما هیچ یک از محصولات نیستند که ارزش استفاده کردن را نداشته باشند.

آخرین نکته ( بهترین آنتی ویروس ۲۰۱۶ )

بسیاری از نظریه پردازان نرم افزار های امنیتی با ظن می پرسند که چرا Symantec`s Norton Antivirus در این مقایسه جایی ندارد. در واقع دلیل بسیار خوبی برای این وجود دارد. دلیل آن ارتقا نیافتن این آنتی ویروس طی سال ها و تمرکز بر روی فروش تا کیفیت است. من تعداد بسیاری از آنتی ویروس ها علاوه بر آن هایی که در این مقاله بودند را بررسی کرده ام. اگر نرم افزار محبوب شما در این لیست قرار نگرفته به دلیل نداشتن ارزش نیست.

 منبع:PCmag

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.