دو ضدویروس Avast و AVG یکی شدند

امنیتکمیته رکن چهارم – شرکت ضدویروس Avast با یک پیشنهاد ۱/۳ میلیارد دلاری شرکت ضدویروس AVG را خرید.

به گزارش کمیته رکن چهارم،با این خرید، تعداد کاربران Avast به بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر خواهید رسید که ۱۶۰ میلیون نفر از آنها، کاربر گوشی های همراه هوشمند و تبلت هستند.

توسعه بازار ضدویروس Avast نه تنها این شرکت را برای موقعیت های جدید، نظیر فناوری “اینترنت اشیاء” یا Internet of Things، آماده می کند، بلکه با افزایش تعداد کاربران در اقصی نقاط جهان، جمع آوری اطلاعات از تهدیدات جدید و واکنش در برابر آنها را هم سریع تر و دقیق تر خواهد کرد.

با این خرید، شرکت ضدویروس Avast به فناوری Zen ضدویروس AVG نیز دسترسی خواهد داشت. فناورزی Zen این امکان را می دهد که از یک دستگاه، تنظیمات تمام دستگاههای اعضای یک خانواده قابل مدیریت و نظارت باشد.

شرکت ضدویروس AVG مستقر در هلند، عمدتاً به محصول ضدویروس رایگان خود مشهور است. البته نسخه Pro آن با امکانات بیشتر در بازار فروخته می شود. دو سوم از درآمد AVG از محل فروش محصولات سنتی desktop به دست می آید.

شرکت Avast مستقر در جمهوری چک، یک شرکت خصوصی است و آمار و ارقامی از میزان درآمد این شرکت منتشر نمی شود.

هنوز هیچ تصمیمی درباره آینده محصولات فعلی این دو شرکت گرفته نشده است. خرید نقدی ۱/۳ میلیارد دلاری ابتدا باید به تائید سهامداران دو شرکت و همچنین مقامات دولتی (برای اطمینان از رعایت قوانین ضدانحضار) برسد.

منبع:Avast

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.