اتحاد نیروهای Europol و F-Secure برای مبارزه با جرایم سایبری

۱کمیته رکن چهارم – مرکز جرایم سایبری شرکت Europol (EC3) با شرکت امنیتی آنلاین F-Secure، در مرکز فرماندهی Europol واقع در شهر لاهه، یک تفاهم نامه (MoU) امضا کردند. شرکت F-Secure حدود ۲۰ شعبه در سراسر کشور دارد، و در بیش از ۱۰۰ کشور مختلف جهان نیز حضور دارد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،

۲۸م ماه آوریل سال جاری (۲۰۱۶)، مرکز جرایم سایبری شرکت Europol (EC3) با شرکت امنیتی آنلاین F-Secure، در مرکز فرماندهی Europol واقع در شهر لاهه، یک تفاهم نامه (MoU) امضا کردند. شرکت F-Secure حدود ۲۰ شعبه در سراسر کشور دارد، و در بیش از ۱۰۰ کشور مختلف جهان نیز حضور دارد، به علاوه در هلنیسکی فنلاند و کوالالامپور مالزی نیز به آزمایشگاه هایی برای عملیات امنیتی مجهز است. در سراسر جهان، بیش از ۲۰۰ اپراتور و میلیون ها مشتری وجود دارند که از آنتی ویروس های F-Secure و سرویس های امنیتی آن استفاده می کنند. این تفاهم نامه در واقع نوعی مجوز برای افزایش همکاری ها در زمینه مبارزه با رشد مسائل و مشکلات جرایم سایبری است.

مبارزه با چالش های امنیت دیجیتالی امروزه، نیازمند روش های جمعی است؛ روش هایی که مجریان قانون و صاحبان صنایع خصوصی را وادار می کند که با هم و متناسب با یکدیگر کار کنند. در این محیط پیچیده، برخی از شرکت ها روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کنند، و این مسئله به طور ویژه در ارتباط با رشد سریع روند تکامل تکنولوژی هاست. یکی از نقاط قوت و ویژه این تفاهم نامه، امکان تبادل اطلاعات استراتژیکی، تخصصی و آماری مربوط به تهدیدهای سایبری، میان دو شرکت است.

Steven Wilson، سرپرست مرکز اروپایی امنیت سایبری Europol (EC3):

“امضای این تفاوت نامه میان Europol و F-Secure توانایی ها وقابلیت های ما را بهبود می دهد، به علاوه اثربخشی و کارایی ما را نیز در کمک به اجرای قوانین EU به منظور پیشگیری، پیگیری و برهم زدن جرایم سایبری، بیشتر می کند. کار کردن در چنین محیط مشارکتی و در واقع این مدل همکاری بین مجریان قانون و صاحبان صنایع، موثرترین و بهترین روشی است که در آن می توان به امنیت فضای سایبری برای شهروندان اروپایی و صاحبان کسب و کارها، امیدوار بود. من مطمئنم که سطح بالای فنی و تخصصی شرکت F-Secure ، منافع قابل توجهی را برای سرمایه گذاری های گسترده اروپایی ما، بدست خواهد داد. من بابت این همکاری و مشارکت، از آنها سپاسگزارم و مشتاقانه درصدد بهبود و هرچه بهتر شدن این روابط کاری هستم.”

Kimmo Kasslin، سرپرست آزمایشگاه های F-Secure بیان کرده است که:

” ماموریت ما، حفاظت از افراد و کسب و کارها در مقابل تهدیدهای سایبری است، و همکاری با مجریان قانون، یکی از بخش های مهم و ضروری ماموریت ماست. خیلی خوشحالیم که می توانیم اطلاعات مربوط به تهدیدها و جرایم سایبری را در اختیار Europol قرار دهیم، و به سرمایه گذاری ها و تلاش های قانونی شان در جهت امن تر ساختن فضای آنلاین برای همه، کمک کنیم.”

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.