معرفی ۱۹ آنتی ویروس برتر اندروید

انتی ویروسکمیته رکن چهارم – سیستم عامل اندروید هم نیازمند نرم افزارهای امنیتی و ضد ویروس است. در این میان اپلیکیشن های فراوانی وجود دارد، اما ۱۹ مورد از آن‌ها نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها عملکرد بهتری دارند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،مدتی پیش ۲۶ اپلیکیشن ضد ویروس آندروید توسط موسسه AV-TEST (موسسه‌ای مستقل واقع در آلمان که اپلیکیشن‌های امنیتی و ضد ویروس را مورد ارزیابی قرار داده و آن‌ها را رده‌بندی می‌کند) مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند که ۱۹ مورد از آن‌ها بهترین امتیاز را کسب کردند. این ۱۹ اپلیکیشن ۶ امتیاز برای محافظت خوب از وسایل اندرویدی و یک امتیاز دیگر برای برخورداری از قابلیت‌های مختلف کسب کردند. ده مورد از این اپلیکیشن‌ها که شامل Antiy ،Baidu ،Bitdefender Cheetah Mobile ،Norton ،PSafe ،Qihoo 360،Sophos ،Tencent و Trend Micro می‌شوند، موفق شدند فعالیت بدافزار جدید اندروید و بد افزاری را که برای نخستین بار در چهار هفته پیش شناسایی شده است، ۱۰۰ درصد متوقف کنند.

۹ اپلیکیشن دیگر که شامل AhnLab, Avira ،Bullguard ،Cheetah Mobile, ESET ،G Data Ikarus ،Kaspersky و McAfee می‌شوند، توانسته‌اند در ارزیابی صورت گرفته، فعالیت ۹۹٫۷ درصد انواع دیگر بد افزارهای اندروید را شناسایی کنند. (دو نرم افزار زیر مجموعه اپلیکیشن Cheetah Mobile بودند، یکی از آن‌ها نرم افزار Clean Master بود که توانست فعالیت تمام بدافزارها را به طور کامل متوقف کند و دیگری CM Security بود که موفق شد فعالیت ۹۹٫۷ بدافزارهای جدید اندروید را متوقف کند.

تنها هفت اپلیکیشن موفق به دریافت بهترین امتیاز نشدند که در میان آن‌ها نام‌های بزرگی دیده می‌شود. این هفت اپلیکیشن شامل Alibaba Avast ،AVG ،NSHC و Quick Heal Webroot می‌شود. پایین‌ترین درصد شناسایی بدافزارها و ویروس‌ها در میان این هفت اپلیکیشن، با ۹۷٫۱ درصد مربوط به Webroot Security است و بالاترین درصد شناسایی در میان آن‌ها متعلق به اپلیکیشن AVG و Avast با ۹۹٫۵ درصد است.

اکثر اپلیکیشن‌های ضد ویروس اندروید رایگان هستند، اما کاربران برای استفاده از خدمات جانبی این اپلیکیشن‌ها باید مبلغی را بپردازند. برخی از ویژگی‌های جانبی این اپلیکیشن‌ها که معمولا شامل محافظت در برابر بدافزارها و ویژگی‌های ضد سرقت کردن گوشی می‌شود، رایگان هستند؛ اما کاربران برای استفاده از برخی ویژگی‌های دیگر همچون Privacy advisor که مانع سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران می‌شود و حریم خصوصی آن‌ها را حفظ می‌کند، باید سالانه ۱۵ تا ۳۰ دلار بپردازند.

برخی از اپلیکیشن‌های امنیتی اندروید که کشور چین آن‌ها را طراحی کرده است، کاملا رایگان هستند که شامل، Cheetah Mobile CM Security ،Antiy AVL و Qihoo ۳۶۰ Security می‌شوند و از زبان انگلیسی نیز پشتیبانی می‌کنند. اپلیکیشن چینی دیگر تحت عنوان Baidu وجود دارد که فاقد پشتیبانی از زبان انگلیسی است.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.