ارسال USB فلش‌های آلوده به صندوق پستی منازل

usbکمیته رکن چهارم – یک درایو USB ناشناس که در صندوق پستی خود پیدا کرده‌اید می‌تواند حاوی فایل‌های آلوده ویروسی باشد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،هیچ‌کسی دوست ندارد که در صندوق پستی مجازی یا واقعی خود چیزهای ناخواسته‌ای را بیابد. با این حال تجربیات بازاریابی نشان می‌دهد که دریافت پست‌های مستقیم می‌تواند منجر به جذب مشتری شود.

با توجه به اتفاقاتی که در استرالیا رخ داده‌است می‌بینید که پلیس ملبورن استرالیا به‌تازگی  به شهروندانش هشدار داد که در‌خصوص عدم اتصال USBهایی که افراد در صندوق‌های پستی خود می‌یابند به کامپیوترهایشان، پرداخته‌است.

پلیس هشدار داده است: ما بر این باوریم که درایوهای USB می‌تواند بسیار مضر باشد و از مردم خواسته شده تا از اتصال این درایو ها به کامپیوترهایشان اجتناب کنند.

مجرمان این‌گونه فکر می‌کنند: این پروژه برای AOL عمل می‌کند، برنامه‌ریزی این استراتژی به گونه‌ای است که افراد بدافزارها را بر روی دستگاه‌های خود نصب می‌کنند بدون اینکه مجرمان به روش‌های جرایم اینترنتی سنتی متوسل شوند.

این تاکتیک ممکن است کاملا از مدافتاده به نظر برسد، اما در واقع این روش برای بیزینس‌هایی که با هدف‌گیری بدافزارها توسط USB‌های مخرب که از جانب یک مجرم عملی می‌شود، چندان هم غیرمعمول نیست. در اوایل سال جاری، ما گزارشی را که محقق Elie Bursztein به بررسی آن پرداخته بود و نتایجی از رها کردن USB های آلوده در فضای دانشگاه به‌دست آورده‌بود، منتشر کردیم. جای تعجب داشت که ۴۸درصد از دانشجویان آن USB را به دستگاه‌های خود متصل کرده‌بودند.

در این پروژه مجرمان به‌سرعت می‌توانند به موفقیت دست یابند. ما امیدواریم که هشدار پلیس بتواند تا حدودی کارآمد محسوب شود. اگرچه ماجرای اصلی این داستان به استرالیا بازمی‌گردد اما این اتفاق می‌تواند در هر کشوری رخ دهد و بهتر است که امنیت شخصی خود را حفظ و آن را تقویت کنید. هرگز دستگاه‌هایی را که نمی شناسید به کامپیوتر خود متصل نکنید.

مطمئنا متصل کردن USB به دستگاه‌ها یکی از راحت‌ترین راه‌هایی است که افرادی کم‌سواد، مسن و ناآشنا با تکنولوژی به اشتباه آن را انجام می دهند. البته گویا فقط نا‌آگاهی دراین‌باره باعث فریب نمی‌شود و طبق آزمایشی که Bursztein انجام داده بود متوجه شده بود که حتی آنهایی که با تکنولوژی کاملا آشنا هستند در محیط‌های دانشگاه وسوسه می‌شوند و USB های به ظاهر رایگان را به دستگاه خود متصل می‌کنند.

تنظیمات اتوران ممکن است بدافزارهایی که بر روی USB است را به سطح دیگری ببرد. اگر راه‌اندازی کامپیوتر برای اجرای برنامه‌ها روی درایو‌های USB به‌صورت اتوماتیک باشد با متصل کردن آن می‌توانید واکنشی زنجیره‌ای را به راه بیندازید. محموله‌ای که با USB همراه شده شاید باج‌افزار باشد.

انواع دیگر بدافزارها به گونه‌ای هستند که اطلاعات حساس شما را می‌دزدند یا اینکه آنها را با ابزارهای تبلیغاتی مزاحم بمباران می‌کنند. گذشته از اینها افرادی که دستگاه یافته‌شده ناشناس را به کامپیوتر خود متصل می‌کنند به‌راحتی به‌خاطر مبلغ ناچیزی که آن دستگاه می‌ارزد می‌توانند باعث مرگ کامپیوتر خود شوند.

یک دستگاه USB که اندازه‌ای هم ندارد می‌تواند یک کامپیوتر را از طریق پورت به فنا ببرد. در این ماه در گزارش‌ها مشاهده شد که USB Killer ۲.۰ برای تخریب فیزیکی به کار رفته‌است. در اصل USB جریانی را به دستگاه از طریق پورت USB وارد می‌کند و سپس آن را به کامپیوتر پرتاب می‌کند تا باعث از کار افتادن مدار شود. قیمت‌گذاری کامپیوترها بسته به قدرت و مدل آنها متفاوت است اما دلیل نمی‌شود آن دستگاهی که به‌تازگی خریده شده‌است ایمن باشد.

مطمئنا نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس دفاعی اساسی را در برابر بدافزارها فراهم می‌کنند؛ اما ما نمی‌توانیم بدون اشتراک‌گذاری سایر مشکلات پیدا کردن USBهای مخرب اجازه دهیم از کنار این مشکلات به‌سادگی عبور کنید: بدافزارها تنها خطرات کمین کرده در این دیسک‌های قابل حمل نیستند.

همان‌طور که از گذشته مرسوم است، مالکیت نه‌دهم قانون است. در مورد یافتن یک USB ، می‌تواند مسائل زیادی را در بر داشته باشد. دستگاه‌های قابل حمل می‌توانند شامل اسناد غیرقانونی، تصاویر غیرقانونی، اطلاعات حساب بانکی و غیره را داخل خود داشته‌باشند. هرچند که هرشخصی که آن را بیابد به‌راحتی می‌تواند آنها را ببییند و در واقع آن فایل‌ها نمی‌توانند دیده نشوند و شخص یابنده به‌راحتی با در اختیار داشتن آن فایل‌ها می‌تواند به جرم محکوم شود.
مرجع: کسپرسکی آنلاین

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.