آیا شخصیت شما قابل هک است؟

بدافزارکمیته رکن چهارم – LogMeIn شرکت تولید کننده نرم افزار مدیریت رمز عبور LastPass، به تازگی نتایج یک نظر سنجی در مورد روانشناسی، رفتار و نگرش مشتریان نسبت به مدیریت رمزهای عبور شخصی را منتشر کرده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،یافته های پژوهشی نشان می دهد ۶۱ درصد از پاسخ دهندگان از کلمه عبور یکسان یا مشابه برای همه حساب های خود استفاده می کنند و ۵۵ درصد از آنها با علم به خطرناک بودن این عمل، باز هم به کار خود ادامه می دهند. همچنین بیش از یک سوم (۳۹ درصد) افراد استفاده از رمزهای عبور امن تر برای حساب های شخصی خود نسبت به حساب های شغلی خود را اولویت می دانستند.
پنج درصد از پاسخ دهندگان حتی ویژگی های ساخت یک رمز عبور امن را نمی دانستند اما بقیه می دانستند باید یک کلمه عبور ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها باشد. با این حال زمانی که می خواستند کلمات عبور امن ساخته شود، ۴۷ درصد از افراد هنوز هم از نام خانوادگی و یا حرف اول آن استفاده می کردند. ۴۲ درصد از افراد از تاریخ ها یا اعداد مهم و ۲۶ درصد از نام حیوان خانگی خود برای ساخت رمز عبور استفاده می کردند. تمامی این اطلاعات می تواند به راحتی از طریق رسانه های اجتماعی و یا یک آشنای دورکشف شود.

notebook-brain-600×540
سؤال اینجاست که چرا مردم این قدر نسبت به رمزهای عبور خود بی احتیاط هستند؟ افرادی که از شخصیت A (بسیار سازمان یافته، آگاه و بلند پروازانه) برخوردارند باور ندارند که با استفاده چندین باره از یک کلمه عبور در معرض خطر قرار خواهند گرفت. از سوی دیگر افراد با شخصیت B (خلاق) بر این باورند که به دلیل ترس از هک شدن رمز عبور باید حساب ها و فعالیت های آنلاین خود را محدود نمود. بنابراین، در حالی که نوع شخصیت عادات استفاده از رمز عبور ضعیف را تعیین نمی کند، اما می تواند مبین این باشد که چرا افراد اینگونه عمل می کنند.
استفاده از رمزهای عبور ضعیف یک مشکل جهانی برای کاربران در هر سن، جنس و شخصیت است. اکثر کاربرانی که در این پژوهش حضور داشتند اعتراف کردند خطرات ناشی از استفاده از رمزهای عبور تکراری و ضعیف را درک می کنند اما باز هم اطلاعات حساس خود را آسیب پذیر می سازند و در معرض هکرها قرار می دهند. به منظور ایجاد دفاع موثرتر، باید یک سیستم کارا و آسان برای مدیریت رمزهای عبور استفاده نمود.

منبع: betanews

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.