بدافزارها را فراموش کنید، هکرها دستگاه‌های خودپرداز را منفجر می‌کنند!

بدافزارکمیته رکن چهارم – لافلن گان، مدیر اجرایی EAST در این ارتباط گفته است: «رشد این حملات انفجاری موجی از نگرانی را در صنایع اروپایی به وجود آورده است. به دلیل این که این حملات نه تنها خسارات فراوانی را به ساختمان‌ها وارد می‌کنند، بلکه جان پرسنل امنیتی که در اطراف محل قرار دارند را نیز به خطر می‌اندازد.»

به گزارش کمیته رکن چهارم،این گروه امنیتی اعلام کرده است در مجموع ۴۹۲ مورد حمله انفجاری در سال ۲۰۱۶ گزارش شده است، در حالی که در مدت مشابه سال قبل تنها ۲۷۳ مورد حمله گزارش شده بود. در حالی که اکثر قریب به اتفاق این حملات بر اثر انفجار گاز بوده‌اند اما در ۱۱۰ مورد از این حملات از مواد منفجره جامد نیز استفاده شده است. لافلن گان، مدیر اجرایی EAST در این ارتباط گفته است: «رشد این حملات انفجاری موجی از نگرانی را در صنایع اروپایی به وجود آورده است. به دلیل این که این حملات نه تنها خسارات فراوانی را به ساختمان‌ها وارد می‌کنند، بلکه جان پرسنل امنیتی که در اطراف محل قرار دارند را نیز به خطر می‌اندازد.»

کارشناسان این گروه در حال بررسی و تحلیل این حملات هستند تا بتوانند بهترین راهکارهای عملیاتی و هوشمندانه را به منظور کاهش این تهدیدات در اختیار مراجع قانونی و صنایع اروپایی قرار دهند. تا به این لحظه نزدیک به ۱۶۰۴ مورد حوادث مرتبط با حملات فیزیکی به دستگا‌ه‌های خودپرداز گزارش شده است که در مقایسه با نمونه مشابه سال قبل که تنها ۱۲۳۲ مورد بود یک رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد. خسارت ناشی از این مدل حملات با سه درصد رشد از رقم ۲۶٫۳ میلیون یورو در سال ۲۰۱۵ به رقم ۲۷ میلیون یورو رسیده است.

گزارش ارائه شده از سوی East نشان می‌دهد حملات Ram-Rapid نزدیک به ۱۷۳۲۷ یورو، حملات انفجاری ۱۶۶۳۱ یورو و سرقت ۲۰۰۱۷ یورو عاید مهاجمان کرده‌اند. البته میزان خسارت وارد شده به ساختمان‌ها در این گزارش لحاظ نشده است که بدون شرکت فراتر از رقمی خواهد بود که هکرها به سرقت برده‌اند.

EAST در بخشی از گزارش خود آورده است: «مطالعات ما نشان می‌دهند که در مجموع حملات کلاهبرداری که دستگاه‌های خودپرداز را هدف قرار داده‌اند یک رشد ۲۸ درصدی را تجربه کرده‌اند. در شرایطی که در نیمه اول سال ۲۰۱۵ میلادی تعداد این حملات به رقم ۸۴۲۱ عدد رسیده بود، این رقم در سال جدید به رقم ۱۰۸۲۰ عدد رسیده است. اما در مقابل کلاهبرداری‌های مرتبط با کارت‌های بانکی ۲۱ درصد رو به اوفول نهاده‌اند و از رقم ۱۹۸۶ مورد در سال ۲۰۱۵ به رقم ۱۵۷۳ مورد در سال جدید رسیده است که این مورد به دلیل مکانیزم‌های ضدسرقت جدیدی است که از سوی شرکت‌های مختلف ارائه شده‌ است. تراشه‌های اعتباری و پین‌کدها نشان داده‌اند که خوبی قادر هستند این مدل حملات را دفع کنند.»

خسارتی که از بابت حملات کلاهبرداری از دستگاه‌های خودپرداز دامن‌گیر موسسات مالی شده است با ۱۲ درصد رشد از رقم ۱۵۶ میلیون یورو در نیمه اول سال ۲۰۱۵ میلادی به رقم ۱۷۴ میلیون یورو در مدت مشابه سال جاری میلادی رشد داشته است. آمارها نشان می‌دهند که هکرها همچنان به کارت‌هایی که در آسیا، ایالات متحده و اقیانوسیه تولید می‌شوند علاقه بیشتری دارند. کشورهای واقع در بخش غربی اروپا شاهد بدافزارها و رویکردهای مشابه کمتری در این خصوص بوده‌اند و شیوع این نرم‌افزارهای مخرب در این کشورها بسیار محدود بوده است. بنابر گزارش EAST تعداد حملات منطقی که دستگاه‌های خودپرداز را هدف قرار داده‌اند در سال جاری میلادی نسبت به نمونه مشابه سال ۲۰۱۵ تنها ۵ درصد افزایش رشد داشته‌اند و تنها ۰٫۴ میلیون یورو خسارت به بار آورده‌اند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.