دعوای بیل‌گیتس و کاسپراسکی بالا گرفت

کمیته رکن چهارم – یوگنی کاسپراسکی مدیر شرکت کاسپراسکی تولیدکننده برنامه های ضدویروس، مایکروسافت را به انحصارطلبی تجاری و رفتار غیررقابتی متهم کرده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،وی با ارسال مطلبی تند در وبلاگ خود مدعی شده که برنامه ویندوز دیفندر که همراه با ویندوز ۱۰ عرضه شده است، رفتاری انحصارطلبانه دارد و مایکروسافت موانعی را برای استفاده از محصولات ثالث در محیط ویندوز به وجود آورده است.

وی افزوده که مایکروسافت علیه منافع برنامه نویسان و شرکت های نرم افزاری ثالث عمل می کند و اجازه نمی دهد آنها به راحتی برنامه های سازگار با ویندوز ۱۰ طراحی کنند.

کاسپراسکی افزوده که شکایتی را علیه مایکروسافت برای مقامات روسیه و اتحادیه اروپا فرستاده و از آنها خواسته این شرکت را مجبور کنند تا رفتارغیررقابتی خود را تغییر دهد.

به گفته کاسپراسکی اگر نرم افزارهای امنیتی شرکت های ثالث منقضی شوند ویندوز برای چند روز اخطاری را نمایش می دهد و سپس این محصولات را از کار انداخته و برنامه دیفندر را فعال می کند. در صورت ارتقا به ویندوز ۱۰ تمامی برنامه های ضدویروس قدیمی تر که با این ویندوز سازگار نباشند به طور خودکار و بدون اطلاع و اجازه کاربر پاک می شوند. جالب اینکه اگر کاربر گزینه حفظ فایل ها و برنامه های خود را هم در زمان ارتقا به ویندوز ۱۰ انتخاب کند، ضدویروس های وی باز هم پاک می شوند.

این رفتار مایکروسافت باعث شده تا شرکت های امنیتی ثالث عملا نتوانند با برنامه ویندوز دیفندر رقابت کنند و لذا کاسپراسکی از این شرکت خواسته تا رویه خود را تغییر دهد. مایکروسافت هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.