تغییرات در بخش امنیتی ویندوز ۱۰ برای رقابت با نرم افزارهای آنتی ویروس

کمیته رکن چهارم – مایکروسافت در ماه های اخیر نشان داده تمایل زیادی به بهبود سامانه امنیتی ویندوز ۱۰ دارد. در حال حاضر با وجود داشتن برخی ویژگی های نسبتا قابل قبول، کاربران زیادی نیستند که به Defender مایکروسافت به عنوان یک نرم افزار امنیتی کامل و مورد اعتماد نگاه کنند و به همین دلیل رو به استفاده از برنامه های دیگر می آورند. با این وجود مایکروسافت قصد دارد این رویه را تغییر داده و Windows Defender را به بهترین انتخاب کاربران برای تامین امنیت رایانه ها تبدیل کند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،در همین راستا و در آخرین بروزرسانی ویندوز ۱۰ که با نام Creator Update شناخته می شود، مایکروسافت بخش جدیدی را با نام Windows Defender Security Center معرفی کرده که دارای یک مرکز فرماندهی برای محفاظت از رایانه کاربران است. در این بخش کاربران به گزینه هایی مانند حفاظت در برابر ویروس ها و بدافزارها، محافظت از شبکه و فایروال، صحت عملکرد دستگاه به صورت کلی، کنترل نرم افزارها و مرورگرها و همچنین تنظیمات والدین دسترسی خواهند داشت.

در بخش Virus & Threat Protection می توانید تمامی بدافزارهای کشف شده توسط ویندوز دیفندر و یا سایر برنامه ها در سیستم خود را مشاهده کنید. در قسمت Device Performance به همه بروزرسانی ها، درایورها، وضعیت فضای ذخیره سازی و عملکرد باتری دستگاه خود دسترسی دارید. همچنین در قسمت Firewall & Network Protection مشکلات به وجود آمده برای شبکه اینترنتی که از آن استفاده می کنید قابل حل خواهد بود و در نهایت در قسمت Family Options نیز تنظیمات دسترسی کودکان به اینترنت و راهکارهای موجود برای امن تر کردن حضور آنها در فضای وب در اختیار پدر و مادرها قرار گرفته سات. به این ترتیب بخش امنیتی ویندوز به سایر نرم افزارهای این حوزه شبیه خواهد شد و حالا می توان از آن انتظارات بیشتری داشت. عرضه رایگان ویندوز دیفندر بر روی تمامی ویندوزهای نصب شده باعث فراگیری سریع آن خواهد شد و می توان انتظار داشت در صورت عملکرد بهینه و بدون مشکل، Windows Defender به زودی جایگزین سایر برنامه های امنیتی شود.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.