باج‌افزاری که از شما می‌خواهد بازی رایانه‌ای انجام داده و به امتیاز بالا برسید

کمیته رکن چهارم – این حقیقت که ظهور باج‌افزارها رفته‌رفته بیشتر و بیشتر می‌شود چیز جدیدی نیست ولی اینک یک باج‌افزار جدید ظاهر شده که از قربانی می‌خواهد تا یک بازی انجام داده و در آن به امتیازات بالا برسد تا مهاجم پرونده‌های او را برگرداند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،به گفته‌ی محققان امنیتی، باج‌افزار rensenWare از قربانیان می‌خواهد تا در یک بازی بسیار سخت رایانه‌ای به امتیاز بالایی دست پیدا کنند تا پرونده‌های آن‌ها را رمزگشایی کند. معمولاً نویسندگان باج‌افزار برای بازیابی پرونده‌های رمزنگاری‌شده از قربانی باج در قالب بیت‌کوین درخواست می‌کنند.

این باج‌افزار چه می‌خواهد؟ این بدافزار در ابتدای امر تمامی پرونده‌های موسیقی و تصویری قربانی را رمزنگاری می‌کند. در ادامه از قربانیان می‌خواهد تا در یک بازی رایانه‌ای به امتیاز ۰.۲ میلیارد برسند هرچند این امتیاز خیلی مقدار بالایی نیست ولی برای کسی که بازیکن حرفه‌ای نباشد، سخت است.

هرچند مشخص است که این باج‌افزار یک تهدید جدی نبوده و بیشتر به یک شوخی شبیه است. نویسنده‌ی این باج‌افزار پس از اینکه بدافزار او به‌طور عمومی منتشر شد، در توییتر پستی را برای معذرت‌خواهی از کاربران منتشر کرد. نویسنده‌ی این باج‌افزار که معمولاً به زبان کره‌ای در توییتر پست منتشر می‌کند گفت: «اول از همه، از تمامی کسانی که توسط این بدافزار شوکه و یا اذیت شدند عذرخواهی می‌کنم. من صرفاً این باج‌افزار را برای شوخی و خندیدن توسعه دادم. من کد منبع آن را در وب منتشر کردم و زمان انتشار آن، نقطه‌ی آغاز تراژدی بوده است.»

این نفوذگر ادعا می‌کند که حذف منطق رمزنگاری و رمزگشایی در کد منبع پیش از انتشار ایده‎ی بسیار خوبی بوده است ولی او در این راه با شکست مواجه شده است. نویسنده‌ی بدافزار معتقد است که مردم حق دارند که او را بخاطر انتشار کد این بدافزار سرزنش کنند. نویسنده‌ی بدافزار در توضیحات خود گفت: «من کد منبع باج‌افزار rensenWare  را بر روی گیت‌هاب منتشر کردم تا اگر ممکن است این ابزار به کسانی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند کمکی کرده باشد. من دوباره از همگان عذرخواهی می‌کنم. من واقعا متأسفم.»

در حال حاضر در کد منبع این بدافزار، بخش‌های رمزنگاری و رمزگشایی حذف شده است ولی حذف شدن این توابع بر روی گیت‌هاب، به این معنی نیست که بدافزار به‌طور کامل از روی اینترنت حذف شده باشد.

منبع:softpedia

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.