رونمایی از ویژگی بیومتریک مبتنی بر اثرانگشت در مسترکارت

کمیته رکن چهارم – مسترکارت روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یک کارت بیومتریک را راه‌اندازی کرده که در آن فناوری تراشه با اثرانگشت ترکیب شده تا به مشتریان اجازه دهد تراکنش‌های مالی خود را تأیید کرده و در خریدها هویت و شناسه‌ی خود را اثبات کنند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،قبل از معرفی ویژگی اثرانگشت، لازم بود تا دارنده‌ی کارت، کارت خود را در بانک ثبت‌نام کند. در این فرآیند اثرانگشت فرد به یک قالب دیجیتال رمزنگاری‌شده تبدیل و بر روی کارت ذخیره می‌شد.  در هنگام خرید از یک فروشگاه، کاربران کارت خود را در پایانه‌ی فروش وارد کرده و حسگرها اثرانگشت ثبت‌شده بر روی آن را می‌خوانند. اگر این اثرانگشت با آنچه که در بانک ثبت شده مطابقت داشته باشد، کاربر احراز هویت می‌شود و تراکنش با موفقیت به اتمام می‌رسد.

در آینده امکان دارد مسترکارت‌هایی که دارای ویژگی‌های بیومتریک هستند نیازی به تماس اثرانگشت فرد نداشته و استفاده از آن راحت‌تر شود. مسترکارت معتقد است که کارت‌های جدید تنها برای مصرف‌کنندگان مفید نبوده بلکه برای صادرکنندگان نیز بسیار مناسب است و می‌تواند به شناسایی و جلوگیری از تقلب، کاهش هزینه‌های عملیاتی، افزایش نرخ تأیید و وفاداری مشتری کمک کند.

تاکنون کارت‌های جدید در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آفریقای جنوبی آزمایش شده است. برنامه‌ریزی شده تا در ماه‌های آینده نیز در اروپا، آسیا و اقیانوسیه مورد استفاده قرار بگیرند. در چند سال گذشته ویزا، مسترکارت و اکسپرس آمریکا تلاش داشتند تا راه‌کارهای امنیتی را برای محافظت از مشتریان، بازرگانان و بانک‌ها ارائه دهند. با این‌حال نفوذگران نیز در این عرصه متوقف نشده و می‌خواهند هرطور شده راه‌کارهای امنیتی مانند ویژگی‌های بیومتریک را دور بزنند.

منبع:security week

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.