پشتیبانی کامل پلتفرم ابری گوگل از نرم‌افزارهای مایکروسافت

کمیته رکن چهارم – شرکت گوگل با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز روی پلتفرم ابری خود موسوم به Cloud Platform را گسترش داده است.به گزارش Venturebeat از جمله افزونه‌های جدید برای پلتفرم ابری گوگل می‌توان به Microsoft License Mobility اشاره کرد که از سیستم‌عامل Windows Server ۲۰۰۸ R۲ Datacenter Edition پشتیبانی می‌کند و ابزار مربوطه آن موسوم به Chrome RDP به‌صورت رایگان عرضه شده است.

عرضه سیستم License Mobility مایکروسافت مخصوص Cloud Platform گوگل به این معنی خواهد بود که کاربران از این پس می‌توانند ابزارها و نرم‌افزارهای مربوط به سرور مایکروسافت از جمله SQL Server،  SharePoint، Exchange Server و … را بدون پرداخت هرگونه هزینه اضافی برای دریافت مجوزهای نرم‌افزاری، به پلتفرم ابری گوگل انتقال دهند.

 

این اقدام باعث خواهد شد تا استفاده از خدمات پردازش ابری گوگل آسان‌تر انجام شود و این شرکت اینترنتی به کاربران خود امکان دهد مجوزهای نرم‌افزاری مورد نظر خود را بدون هرگونه محدودیت خریداری کنند.

البته گوگل اعلام کرده است که محصولات مایکروسافت مبتنی بر سیستم Google Compute Engine مستلزم پذیرش شرایط اضافی خواهند شد. بر این اساس پیش از آنکه اقدام به استفاده از این قابلیت جدید کنید، بهتر است بخش شرایط خدمات Cloud Platform گوگل را مورد توجه قرار دهید.

علاوه بر مورد یاد شده، Windows Server ۲۰۰۸ R۲ Datacenter Edition مایکروسافت نیز هم‌اکنون روی پلتفرم پردازش ابری گوگل به صورت بتا عرضه شده است.

منبع : همکاران سیستم

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.