آلودگی به بدافزار WannaCry: حملات باج‌افزاری روز به روز در حال افزایش است

کمیته رکن چهارم – محققان امنیتی هشدار دادند که موج حملات سایبری بسیار سریع در حال رشد است. گفته می‎شود در این حملات از یک آسیب‌پذیری که در اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا افشاء شده بود، بهره‌برداری می‌شود. در این حملات از باج‌افزارها استفاده می‎شود. در این روش، پرونده‌های قربانی رمزنگاری شده و در ازای بازیابی پرونده‌ها باج در قالب بیت‌کوین درخواست می‌شود.

به گزارش کمیته رکن چهارم،در حال حاضر به سرعت نمی‌توان گستره‌ی این حملات را تشخیص داد چرا که هریک از محققان نظرات متفاوتی دارند. گفته می‌شود این بدافزار به حمله‌ی باج‌افزاری به بیمارستان‌های انگلستان و یک شرکت مخابراتی بزرگ در اسپانیا با نام Telefonica مرتبط است و در دیگر کشورها گسترش می‌یابد.

نام این باج‌افزار Wcry است و با نام‌های دیگری مانند WannaCry ،WanaCrypt۰r ،WannaCrypt و Wana Decrypt۰r نیز شناخته می‌شود. مایکروسافت اوایل امسال به‌روزرسانی امنیتی را برای این آسیب‌پذیری منتشر کرد ولی هنوز هم هستند سامانه‌هایی که به‌روزرسانی‌ها را اعمال نکرده‌اند.

یکی از محققان کسپرسکی در توییتی گفت: «ما تاکنون شاهد ۴۵ هزار حمله از طرف باج‌افزار WannaCry در ۷۴ کشور بوده‌ایم. تعداد این کشورها رفته‌رفته بیشتر می‌شود.» محققان اعلام کرده‌اند کشورهای روسیه، اوکراین و تایوان در آلودگی به این باج‌افزار پیشرو بوده‌اند. کسپرسکی اعلام کرد این باج‌افزار در ما آوریل توسط گروه نفوذ Shadow Brokers منتشر شد. این گروه مدعی شده بود این ابزارهای نفوذ را از آژانس امنیت ملی آمریکا به سرقت برده است.

منبع:security week

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.