کاربران Windows 10 باید Office را حذف کنند !

کمیته رکن چهارم – شرکت مایکروسافت در یک اقدام غیرعادی از کاربران نسخه آزمایشی Windows 10 خواست تا قبل از نصب یکی از اصلاحیه های امنیتی این شرکت، ابتدا نرم افزار Office را از کامپیوتر خود حذف کنند.

 

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , در یک پیام که از سوی یکی از مدیران فنی مایکروسافت منتشر شد، توضیح داده شده که نصب یکی از اصلاحیه های امنیتی ماهانه برای ماه میلادی دسامبر، بر روی نسخه آزمایشی (Technical Preview) سیستم عامل جدید Windows 10 دچار اشکال می شود، اگر نرم افزار Office بر روی سیستم نصب باشد.

در این پیام آمده است که چون نسخه آزمایشی Windows 10 اغلب توسط کاربران حرفه ای و با دانش فنی مورد استفاده قرار می گیرد، به جای تاخیر در انتشار اصلاحیه و ترمیم این اشکال، ترجیح داده شده که اصلاحیه در همین وضعیت ارائه شود و در مقابل از این کاربران خواسته شود تا اگر نرم افزار Office دارند، ابتدا آنرا حذف کرده و سپس اصلاحیه را نصب نمایند. البته بعدا می توانند دوباره اقدام به نصب Office کنند.

ناگفته نماند که این اشکال در برخی از سیستم هایی که Office هم دارند، رخ نداده و اصلاحیه مورد نظر بدون هیچگونه مشکلی نصب می گردد. لذا مایکروسافت با بازنگری پیام اولیه خود، اکنون توصیه می کند که ابتدا اصلاحیه را امتحان کنید و فقط در حالتی که امکان نصب نبود و صفحه آبی رنگ مرگبار Windows ظاهر شد، نرم افزار Office را حذف کرده و دوباره اصلاحیه را امتحان کنید.

این اشکال بر روی نسخه آزمایشی شماره ۹۸۷۹ سیستم عامل Windows 10 که حدود چهار هفته پیش منتشر شد، رخ می دهد.

به گزارش شبکه گستر,اصلاحیه مورد نظر، اصلاحیه MS14-080 است که برای مرورگر IE منتشر شده است. این تنها اصلاحیه ماه دسامبر است که برای Windows 10 منتشر شده است.

اصلاحیه های ماه دسامبر مایکروسافت روز سه شنبه گذشته ۱۸ آذر ماه منتشر شدند.

منبع : آی تی‌ اس‌ ان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.