نظرسنجی: زنان در حوزه‌های فناوری اطلاعات، اعتماد به نفس کافی را ندارند

کمیته رکن چهارم – یک مهندس گوگل در مورد مهارت‌های زنان جوان، یک نظرسنجی در میان دانشجویان بیش از ۱۰۰۰ دانشگاه برگزار کرد که نشان می‌داد یک بحران نگران‌کننده برای زنان جوان در حوزه‌ی مهارت‌های دیجیتالی وجود دارد.

این نظرسنجی توسط KPMG و شرکت مستقل تحقیقاتی High Fliers  انجام شد. نظرسنجی نشان داد که تنها ۳۷ درصد از زنان جوان دارای اعتماد به نفس کافی و مهارت‌های فنی مورد نیاز کارفرمایان هستند. در حالی‎‌که این عدد برای مردان جوان ۵۷ درصد است. برای ارزیابی بر روی مهارت‌های دیجیتالی مانند مهارت کار با داده‌ها و استفاده از رسانه‌های اجتماعی، زنان با هم‌تایان مرد خود مقایسه می‌شوند. 

شواهدی وجود دارد که این عدم اعتماد به نفس می‌تواند بسیاری از زنان جوان را از پذیرش در موقعیت‌های شغلی کنار بگذارد. تقریباً ۷۳ درصد زنان حاضر در نظرسنجی گفتند که بعد از فارغ التحصیلی کار متناسب با فن‌آوری پیدا نکرده‌اند. سرپرست تحول دیجیتال در KPMG گفت: «در این‌جا مساله صلاحیت افراد نیست بلکه این است که چگونه فضای کسب و کار می‌تواند توانایی‌های اصلی یک فرد را بفهمد و از آن استفاده کند. من فکر می‎کنم این تحقیق نشان می‌دهد که نسل‌های بعدی باید کاری انجام دهند که جنسیت نقشی در حرفه‌های مربوط به فن‌آ‌‌‌وری نداشته ‌باشد.»

وی افزود: «رقابت برای مشاغل سخت است و ما می‌دانیم که زنان  اگر احساس نکنند که توانایی‌های لازم را دارند، نسبت به مردان همتای خود کمتر می‌توانند شغل مناسب خود را بیایند. شرکت‌های متنوعی متعهد هستند که از نیروی انسانی استفاده کنند. این شرکت‌ها باید فرآیند استخدام خود را بر این اساس تطبیق دهند و اطمینان حاصل کنند که تنها به  افرادی که توانایی‌های خود را با صدای بلند فریاد می‌زنند، توجه نمی‌شود.»

مهندس سابق گوگل، در بحثی که در اوایل ماه جاری در مورد تنوع کاری انجام شد، اظهار کرد که «تفاوت‌های ژنتیکی» می‌توانند توضیح دهند که چرا ما نمایندگان زن را در بخش‌های مربوط به فن‌آوری و رهبری نمی‌بینیم. به طور بحث برانگیزی، ابتکارات در حال انجام در برخی از شرکت‌ها، تشویق برای تنوع جنسیتی را نشان می‌دهد. سرپرست موقت KPMG در انگلیس گفت: «این شرکت در حال حاضر اقداماتی در دست انجام دارد. این اقدامات در جهات هدفمند کردن به کارگیری زنانی که مهارت‌های دیجیتالی لازم را دارند اما ممکن است اطمینان کافی به مهارت‌های خود نداشته‌باشند، است.» 

او گفت: «ما هر ساله حدود ۱۰۰۰ فارغ‌التحصیل را استخدام می‌کنیم که از طریق فرآیند استخدام فارغ‌التحصیلان جذب می‌شوند. ما افتخار می‌کنیم که به تقسیم ۵۰/۵۰ جنسیتی برای جذب دانش‌جویان و فارغ‌التحصیلان رسیده‌ایم. با این حال، برای حفظ این سطح برابری در دنیای دیجیتال به طور فزاینده‌ای، حیاتی است که زنان اعتماد به نفس بیش‌تری برای ارائه‌ی توانایی‌های خود به شرکت‌های مشابه داشته ‌باشند.»

منبع : asis

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.