تویوتا و همکاری با OpenChain؛ دنیای متن باز تویوتا را متحول می‌کند؟

کمیته رکن چهارم – پروژه‌ی OpenChain یکی از مهم‌ترین مراکزی است که به دنبال توسعه‌ی فناوری بلاک‌چین (فناوری مربوط به مدیریت کیف پول‌های ارز‌های مجازی بیت‌کوین، اِتریوم و … بدون نیاز به شخص ثالث) به سایر حوزه‌های فناوری اطلاعات است. این شرکت چند روز پیش اعلام کرد که شرکت تویوتا همکاری خود را با OpenChain آغاز کرده است. تویوتا، مهم‌ترین شرکت خودرو ژاپنی، و اولین شرکتی در این حوزه است که همکاری خود را با یک پروژه‌ی متن‌باز با هدفِ به‌کارگیری محصولات متن‌باز در زیرساخت‌های خود آغاز کرده است. 

مدیر برنامه‌ی شرکت OpenChain، می‌گوید: «تویوتا یک شرکت آینده‌نگر است. آن‌ها تاکنون موفق شده‌اند اولین تولید‌کننده‌ی عمومی خودروهای هیبریدی باشند و نقش‌ کلیدی در انتقال لینوکس به حوزه‌ی خودرو داشته‌ باشند». با اعلام عمومی در مورد همکاری این دو شرکت با یکدیگر انتظار می‌رود پروژه‌های Automotive Grade Linux با سرعت بیش‌تری توسعه پیدا کند. 

از طرفی تویوتا اعلام کرده در تلاش است تا فناوری‌‌های متن‌باز بیش‌تری را به خدمت بگیرد و ارتباط خود را با شرکت‌های فناوری اطلاعات افزایش دهد. تویوتا معتقد است همکاری با OpenChain می‌تواند پاسخ‌گویی وقابلیت‌های خط توزیع آن‌ها را بهبود قابل توجهی ببخشد و به طور کلی کیفیت خدمات نرم‌افزاری در این شرکت را ارتقاء دهد. 

پروژه‌ی OpenChain خدمات بسیار قابل توجهی با هدف مدیریت  بر پایه‌ی محصولات متن‌باز ارائه می‌دهد. این پروژه با ارائه‌ی روش‌هایی فرآیند عرضه‌ی گواهی‌نامه‌های متن‌باز را ساده‌تر و پایدارتر کرده است. این شرکت هم‌‌چنین دوره‌های آموزشی برای محصولات متن‌باز ارائه می‌دهد تا مهاجرت به آن‌ها برای شرکت‌های همکار خود ساده‌تر باشد. 

پروژه‌ی OpenChain از جمله پروژه‌هایی است که نگاهی هدفمند و رو به جلو دارد و به همین دلیل فناوری متن‌بازِ بلاک‌چین را نیز دست بررسی دارد و به زودی شاهد انتقال این فناوری به شرکت‌های همکار آن‌ها خواهیم بود. 

منبع : news.asis.io

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.