برنامه‌ی جدید سیسکو به سازمان ها کمک می‌کند تا دستگاه‌های iOS را ایمن کنند

کمیته رکن چهارم – سیسکو روز پنجشنبه در دسترس بودن یک رابط امنیتی را اعلام کرد؛ یک برنامه‌ی iOS طراحی شده است که برای سازمان‌ها قابلیت دید و کنترل دستگاه‌های تلفن همراهی که از سامانه عامل اپل استفاده می‌کنند، را فراهم می‌کند.

نتیجه‌ی همکاری شرکت‌های اپل و سیسکو، رابط امنیتی برای iOS، یک برنامه‌ی کاربردی است که قابلیت‌های دروازه‌ی اینترنت امن سیسکو به نام Umbrella را با محصول امنیتی تشخیص بدافزار پیشرفته‌ی سیسکو (AMP) ترکیب می‌کند.

شرکت‌ها می‌توانند این برنامه را از فروشگاه برنامه‌ی اپل بارگیری کرده و آن‌را از طریق برنامه‌های مدیریت دستگاه تلفن همراه (MDM) مانند مدیر سامانه‌های‌ Meraki سیسکو روی دستگاه‌هایی که سامانه عامل iOS ۱۱ را اجرا می‌کنند، نصب کنند. خود برنامه رایگان است اما به یک مجوز از طرف سیسکو نیاز دارد. این برنامه پس از نصب، قابلیت دید عمیقی برای اطمینان از رعایت مقررات، تشخیص در معرض خطر قرار گرفتن ارائه می‌کند و همچنین به پاسخ به حوادث کمک می‌کند.

رابط امنیتی سیسکو همچنین آیفون‌ها و آی‌پد‌ها را کنترل می‌کند تا مطمئن شود که کاربران آن‌ها صرف‌نظر از این‌که آیا از شبکه‌ی شرکتی استفاده می‌کنند، یا از اینترنت تلفن همراه خود و یا از اتصالات وای‌فای عمومی، نمی‌توانند به وب‌گاه‌های مخرب متصل شوند. سیسکو ادعا می‌کند که این محصول بر کارایی تلفن همراه کارکنان تاثیری ندارد.

این محصول جدید از چارچوب توسعه‌ی شبکه در iOS ۱۱ استفاده می‌کند که واسط‌‌های برنامه‌نویسی را ارائه می‌دهد که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهند که ویژگی‌های شبکه را سفارشی کنند، تا سازمان‌ها بتوانند ترافیک DNS را کنترل کرده و روی آن نظارت داشته باشند و امکان بررسی ترافیک ایجادشده توسط کاربران، برنامه‌ها و دستگاه‌ها را فراهم می‌کند.

در حال حاضر تعدادی از مشتریان سیسکو رابط امنیتی سیسکو را مورد آزمایش قرار داده‌اند و این غول شبکه سناریویی را در بخش مراقبت‌های بهداشتی توصیف کرده است تا به طور بالقوه میزان سودمندی محصول خود را نشان دهد.

معاون ارشد و مدیرکل گروه بازرگانی امنیت سیسکو، David Ulevitch گفت: «باج‌افزارها و بدافزارها در سراسر اینترنت توزیع می‌شوند و به طور فزاینده دستگاه‌های تلفن همراه را هدف قرار می‌دهند. ما با همکاری اپل به شرکت‌‌ها کمک می‌کنیم تا بتوانند بیشتر با یکدیگر ارتباط و همکاری داشته باشند و از امنیت بالاتری برخوردار شوند. با این برنامه ما می‌خواهیم ابزاهایی را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهیم تا بتوانند روی امنیت، خطرات و مقررات خود نظارت داشته باشند.»

منبع : news.asis.io

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.