افزایش جرائم مالی در دارک وب

کمیته رکن چهارم – قانون‌ گذاران و فعالان اقتصادی استرالیا قصد دارند به‌صورت مخفیانه وارد فضای دارک وب شده و بر این فضا نظارت کنند.

 

ناظران اقتصادی استرالیا در نظر دارند ساز و کاری فراهم شود که بتوانند با جرائم مالی در دارک وب مقابله کنند.

کمیسیون سرمایه گذاری و اوراق بهادار استرالیا (The Australian Securities and Investment Commission) اعلام کرد که گسترش استفاده از دارک وب و ارز های مجازی (مانند بیت کوین)، موجب تسهیل در وقوع جرائم مالی شده است و این نیاز حس می شود که باید نظارت بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

به طور کلی وجود هویت های فرضی کار را مشکل‌تر می کند؛ زیرا پیگیری جرائم در برخی موارد غیر ممکن خواهد شد.

فعالیت های اوراق بهادار استرالیا و کمیسیون سرمایه گذاری این کشور در این نظارت گنجانده شده است. این دو مجموعه از نوآوری در زمینه نظارت حمایت می کنند. مخاطرات جدید مانند جرائم مالی و تعدادی از چالش های مطرح شده نیازمند قانونی مدون است تا بتوان با این چالش های اساسی مقابله کرد.

مقامات استرالیایی فعالان دارک وب را مسبب بسیاری از مشکلات می دانند؛ زیرا در دارک وب، بدافزار های مخرب خرید و فروش می شود و از طریق این بدافزار ها می توان اطلاعات حساب های بانکی را هک و سرقت کرد.

فعالیت های بانکداری الکترونیک و خرید و فروش های اینترنتی باید به گونه ای باشند که طرفین یعنی خریدار و فروشنده بتوانند به این بستر اعتماد کنند.

متأسفانه فضای دارک وب بسیار مسموم است و در این فضا انواع بدافزار ها و اطلاعات سرقتی به فروش می رسد که در این بین بدافزار های بانکی و حوزه پولی و مالی از طرفداران بیشتری برخوردار هستند.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.