تبلیغات یوتیوب ابزاری برای سرقت ارزهای دیجیتال

کمیته رکن چهارم – آیا در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۶ ژانویه به یوتیوب سر زده اید؟ در این بازه زمانی هکرهای از طریق سیستم شما اقدام به استخراج ارز های دیجیتالی می کردند.

 هکر ها با سوء استفاده از تبلیغات یوتیوب که یک سایت اشتراک گذاری ویدیو است، توانسته اند از طریق سیستم کاربران ارز دیجیتالی سرقت کنند.

طبق بررسی کارشناسان، هکرها با زیرکی و نفوذ به پلتفرم یوتیوب زمینه این سرقت را فراهم کردند، به عبارتی دیگر هکرها با نفوذ به پلتفرم یوتوب بدافزاری خطرناک در آن کنجانده اند و این بدافزار زمینه سرقت ارزهای دیجیتالی را برای هکر ها آماده می کند.

این موضوع بی سابقه بوده که هکرها بتوانند از شبکه تبلیغاتی گوگل سوء استفاده و ارز دیجیتالی سرقت کنند.

عملکرد این بدافزار یا اسکیریپ نوشته شده توسط هکرها، این‌گونه بوده است که در صورت باز بودن مرورگر افراد و مراجعه به یوتیوب، زمینه برای سرقت ارز دیجیتالی فراهم میشود. نام این ارز دیجیتالی «Monero» است.

این حمله هکری و سوء استفاده های صورت گرفته در بازه زمانی کوتاهی رخ داده، اما طبق بررسی های صورت گرفته کاربرانی از ژاپن، فرانسه، تایوان، ایتالیا و اسپانیا قربانی آن شده اند.

خبر این حمله هکری برای اولین بار در توییتر منتشر شد و کاربران این شبکه اجتماعی، یکدیگر را از وجود بدافزار آگاه ساختند و تصاویری از هشدارهای برنامه های ضدویروس خود در معرض دید کاربران قرار دادند.

شرکت امنیت سایبری ترند میکرو جزئیات این حمله را در اختیار مسئولان مربوطه که در اینجا مقامات گوگل هستند، قرارداد. در نهایت کارشناسان توانستند تبلیغات آلوده را مسدود کنند.

یوتیوب بستری مناسب برای جرائم سایبری

طبق اعلام سایت «Alexa» سایت اشتراک گذاری ویدیو یا همان یوتیوب دومین سایت پربازدید در سطح جهان است و میلیون ها نفر روزانه از این سایت بازدید می کنند.

در این روش از هک و نفوذ به میزانی که کاربر روی یوتیوب بماند موجب می شود هکر ها فرصت بیشتری برای استخراج ارزهای دیجیتالی داشته باشند.

باید به این نکته اشاره کرد که اخیراً مرورگر اپرا (Opera) امکانی فراهم آورده تا جلوی استخراج ناخواسته ارز های دیجیتالی را بگیرد. نسخه جدید و به روز شده اپرا این امکان را فراهم می کند تا از سیستم خود ایمن کنیم.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.