انتشار بدافزار از طریق فیسبوک

کمیته رکن چهارم – اخیر هکرها با استفاده از شبکه اجتماعی فیسبوک اقدام به انتشار بدافزار در سطحی گسترده کرده اند.

کارشناسان امنیتی از جاسوس افزار های موجود در فیسبوک صحبت میکنند که نشانگر این مطلب است که هیچگاه نباید از نام و عکس واقع ای خود در فیس بوک استفاده کنیم.

به طور معمول ماهانه دو میلیارد کاربر فعال در رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک حضور دارند. این موضوع توجه هکر ها را به خود جلب کرده؛ زیرا تجمع کاربران بستری مناسب برای انتشار بدافزارها و جاسوس افزار ها است.

شرکت امنیت سایبری اوست در جمهوی چک در باره این حمله سایبری و پیچیدگی های آن توضیحاتی ارائه کرد. در همین راستا هکرها از طریق فیسبوک و مسنجر آن، بدافزار و جاسوس افزار هایی را با روش های پیچیده به کاربران ارسال می کنند.

هکرها برای جذب کاربران از تصاویر خانم ها استفاده میکردند زیرا برخی از این تصاویر برای کاربران جاذبه هایی ایجاد می کرده است.

روش این هکر ها اینگونه است که ابتدا کاربران را از طریق حساب های کاربری جعلی فیسبوک اغوا می کنند و سپس به آنها توصیه می شود برای ارتباط بیشتر، برنامه پیام رسان « Kik Messenger» را نصب کنند و در ادامه لینک دانلود را به کاربر ارسال می کنند. این لینک مقدمه طرح ریزی یک حمله فیشینگ است و کاربر با نصب برنامه مذکور، بدافزار و جاسوس افزار مورد نظر هکر را نیز همزمان نصب کرده و به راحتی هکرها میتوانند اطلاعات سیستم شخص را سرقت کنند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.