بدافزار RedDrop برای سرقت اطلاعات کاربران

کمیته رکن چهارم – بدافزاری جدیدی گوشی های اندرویدی را آلوده می کند و اطلاعات حساس مانند ضبط صدای کاربر، قبض تلفن همراه و بسیاری از اطلاعات دیگر را سرقت می کند.

 یک شرکت امنیت تلفن همراه به نام «Wandera» اظهار کرد که در باره این بدافزار باید بگوییم که عملکرد آن بسیار پیچیده بوده و یکی از خاص ترین بدافزار هایی است که تا امروز شناسایی شده است. نام این بدافزار «RedDrop» بوده و هدف اصلی آن سیستم عامل های اندرویدی است.

بدافزار مذکور با رویکرد جاسوسی فعالیت می کند که به آن جاسوس افزار نیز می گویند. اطلاعاتی که این جاسوس افزار سرقت می کند شامل فایل های عکس به همراه زمان و مکان تهییه آنها، اطلاعات دستگاه، اطلاعات مربوط به شبکه های وای فای محیط اطراف و ضبط صداهای محیط برخی از جاسوسی های این بدافزار است.

اطلاعات سرقت شده به حافظه ابری متعلق به هکرها ارسال می شود و طبق تحقیقات شرکت امنیت سایبری مذکور این اطلاعات زمینه حملات سایبری گسترده را فراهم می کنند.

در جزئیات گزارش آمده که بدافزار مذکور از طریق حدالقل ۵۳ برنامه اندرویدی و بیش از ۴۰۰۰ دامنه ثبت شده توسط گروه های هکری به تلفن همراه قربانیان نفوذ می کرده است.

متاسفانه این برنامه های آلوده توسط فروشگاه اینترنتی گوگل «Google Play Store» توزیع شده است اما نه به صورت مستقیم بلکه از طریق تبلیغات روی سایت های متفرقه کاربران را برای دانلود این برنامه ها سوق می دهند. طبق آمار به دست آمده روزانه هزاران بار این برنامه ها توسط کاربران دریافت می شود که این موضوع بسیار نگران کننده است.

این موضوع به وضوح مشهود است که این بدافزار به صورت چند وجهی فعالیت می کند، در یک بخش اطلاعات سرقت می شود، در بخشی دیگر اطلاعات به حافظه ابری ارسال شده و در ادامه مشخص نیست که چه مسئله ای رخ خواهد داد.

اما کارشناسان روی چند وجهی بودن این بدافزار و اینکه اطلاعات سرقت شده زمینه ساز حملات بزرگتر خواهند بود، اتفاق نظر دارند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.