دیگر امکان مخفی کاری از روبات ها وجود ندارد

کمیته رکن چهارم – دانشمندان اروپایی روبات هایی با قابلیت پیش گویی حرکات انسان ها ساخته اند.

روبات های موجود در فیلم های سینمایی مانند جنگ ستارگان روز به روز در حال محبوب تر شدن و نزدیک تر شدن به واقعیت هستند. این سازه ها هم اینک کارهایی مانند دوخت لباس، آشپزی و ساخت خودروها را انجام می دهند؛ اما به مرور زمان پیشرفت کرده و در حال ورود به ابزارهای هوشمند کاربران نیز هستند.

گروهی از محققان اروپایی به تازگی با انتشار یک برگه ی سفید اعلام کردند، در حال توسعه و آموزش روبات هایی هستند که قابلیت پیش بینی همه ی حرکات انسان را دارند. به  علاوه این نوآوری قابلیت تشخیص ارتباطات غیرکلامی را دارد.

پژوهشگران برای دستیابی به هدف بالا روی ترکیب شیوه های آموزشی هوش مصنوعی که برای درک فعالیت های انسانی به کار می روند تمرکز کرد.

با توجه به گزارش دانشمندان:

در شرایطی که انجام همکاری های سریع ضروری است، نشانه های ارتباطات غیر کلامی برای تشخیص حرکات آینده ی انسان باید درک شود. سناریوهای فعلی برای شناسایی اقدامات در حال انجام کافی نیست؛ در عوض پیش بینی اقدامات و اهداف برای تضمین همکاری های آینده ضروری است.

روبات ها با استفاده از هوش مصنوعی جعبه سیاه (black box AI) در قالب شبکه ی عصبی بازگشتی (RNN)، یاد می گیرند که مردم به کدام جهت نگاه کرده و چگونه می خواهند بدن خود را حرکت بدهند. هر زمانی که در انجام تشخیص موفقیت حاصل می شود، شبکه ی یاد شده با داده های تازه بروز خواهد شد.

اگر تعداد وظایفی که به روبات ها داده می شود محدود شود، آنها می توانند در مدت زمان بسیار کمی، با دقتی بالا حدسیات خود را ارائه دهند.

در صورتی که روبات ها از هوش مصنوعی مناسب و نوآوری بالا بهره مند شوند، می توان آنها را از زندگی انسان ها خارج کرد. به عبارت دیگر از آنجایی که قابلیت پیش بینی حرکات را به دست می آورند، بدون ایجاد مزاحمت برای کاربران خود، فعالیت می کنند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.