اجلاس Google I/O 2018، تبدیل گوگل مپز به خبرخوان محلی

کمیته رکن چهارم – دستیار صوتی گوگل از این پس به کاربران در مسیریابی بهتر از طریق مپز کمک می کند.

 به نقل از «techcrunch»؛ گوگل در رویداد سالانه ی «Google I/O 2018» خود نشان داد، قصد دارد هوش مصنوعی و دستیار صوتی خود را در همه  ابزارها و برنامه های ممکن وارد کند. یکی از این اقدامات، ادغام گوگل مپز (Google Maps) با اسیستنت (Assistant) است که از تابستان سال جاری برای اندروید و iOS منتشر خواهد شد.

در نتیجه ی ادغام بالا، کاربران می توانند در هنگام رانندگی و استفاده از مپز، بدون این که مجبور صفحه ی ابزار خود باشند، مدت زمان رسیدن به مقصد را اسیستنت سؤال کنند. همچنین امکان پخش موسیقی یا محتوای مورد نظر تنها با بیان یک فرمان صوتی، وجود دارد.

یکی دیگر از ویژگی های رونمایی شده برای مپز، ارائه ی اخبار محلی به کاربر است. به عبارت دیگر این برنامه به مرور زمان متوجه علاقه مندی های کاربر شده، رویدادهایی که در محل زندگی وی یا در مسیرهای عبوری رخ می دهند را به نمایش می گذارد. به علاوه مراکز تجاری، اداری و به طور کلی ساختمان های جدید آن محل را نیز به وی معرفی می کند. این قابلیت باعث می شود، پیشنهادهای بهتری در زمینه ی مسیر رفت و آمد یا مقصد مورد نظر کاربر به وی ارائه شود.

گوگل اشاره کرد در حال حاضر خودروهایی وجود دارند که به صورت پیش فرض به «Android auto» یا «Apple car Play» مجهز هستند؛ اما بسیاری از کاربران عادت دارند تنها از تلفن هوشمند خود استفاده کنند، به همین دلیل دو دستاورد بالا با یکدیگر ترکیب شده اند.

همچنین به نظر می رسد اقدام بالا فرصت خوبی را به گوگل بدهد تا دستیار صوتی خود را به مردم معرفی کند. البته این مسئله با چالش های بسیاری نیز همراه است؛ زیرا اسیستنت کاربران را مجبور می کند حجم عظیمی از داده ها مانند موقعیت مکانی، تاریخچه مرورگرها و فعالیت برنامه ها را در اختیارش قرار دهند.

به عبارت دیگر مصرف کننده به گوگل اجازه خواهد داد، کاملاً به حریم خصوصی وی وارد شود. این موضوع نگرانی های بسیاری را از نظر حفظ امنیت کاربران و احترام به حقوق آنها به وجود می آورد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.