بات نت های اینترنت اشیا دلیلی برای قطع گسترده برق

کمیته رکن چهارم – آسیب ‌پذیری در بات نت های اینترنت اشیا یافت شده است که برای شبکه برق مشکل‌ آفرین است.

کارشناسان امنیت سایبری اظهار کردند که با سوء استفاده از اینترنت اشیا می ‌توان زیرساخت ‌های حیاتی را هدف قرار داد و خاموشی ‌های گسترده ایجاد کرد.

تجهیزات هوشمند برقی به ویژه آن‌ هایی که با اینترنت اشیا سروکار دارند، دارای آسیب‌پذیری ‌هایی هستند که موجب قطع گسترده برق می ‌شوند. اخیراً برای موضوعات مختلفی از اینترنت اشیا استفاده می ‌شود که این آسیب ‌پذیری ‌ها مخاطرات گسترده ‌ای به همراه خواهند داشت.

پژوهشگران امنیتی دانشگاه پرینستون معتقدند که با استفاده از یک بات‌ نت که شامل هزاران وسیله خانگی مصرف‌کننده برق مانند سیستم ‌های تهویه مطبوع و آبگرمکن ‌ها است، می‌توان به راحتی با مصرف بیش از حد برق، شبکه برق را از کار انداخت.

بات نت های اینترنت اشیا دلیلی برای قطع گسترده برق

پژوهشگران پرینستون با انجام چندین شبیه ‌سازی نرم ‌افزاری به این نتیجه دست یافتند. در این شبیه‌ سازی‌ ها مشخص شد که یک شبکه برق برای جمعیتی تقریبا به اندازه کالیفرنیا (۴۰ میلیون نفر) درصورت افزایش یک درصدی در تقاضای لوازم برقی هک‌ شده به خطر خواهد افتاد.

شبکه برق و زیرساخت ‌های حیاتی نگرانی بزرگی برای پژوهشگران امنیتی به‌ شمار می ‌رود. کارشناسان امنیتی ایده ‌های زیادی را در زمینه محافظت از شبکه ‌های برق ارائه کرده ‌اند؛ از قبیل تکیه بر فناوری‌ های یکپارچه برای جلوگیری از حملات سایبری یا انجام برخی از وظایف امنیتی توسط اتوماسیون، اما تمامی این ایده ‌ها بر مبنای حملات مستقیم هکرها به شبکه برق هستند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.