فروش ابزار پیشرفته هک در دارک وب

کمیته رکن چهارم – هکرها ابزار تازه ای را در دارک وب برای فروش قرار داده اند که توانایی های متعدد مانند استخراج ارزهای دیجیتالی را دارد.

ابزار هکری جدید برای فروش روی دارک وب قرار گرفته که زمینه استخراج غیر قانونی ارزهای دیجیتالی را فراهم می کند.

طبق تحقیقات صورت گرفته این ابزار به مجرمان سایبری کمک می کند تا رایانه هایی که از سیستم عامل های مایکروسافت استفاده می کنند را هدف قرار دهند. این نوع از حمله جدید ترین روش بوده که با سوء استفاده از تجهیزات سخت افزاری قربانی ارز دیجیتالی استخراج (cryptomining) می شود.

این بدافزار متجاوز توسط کارشناسان شرکت (ENSILO) یافت و اعلام شد است. تا کنون تعداد زیادی از آن به فروش رسیده و هنوز هم با مبلغ (۶۰٫۹۶) دلار در اختیار افراد قرار دارد.

این بدافزار توسط محیط (.net) طراحی شده و کارکردن با آن بسیار ساده و ابتدایی است. زیرا بدافزار یاد شده دارای محیط کاربری بوده و به آسانی از سوی نفوذ کنندگان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این بدافزار کارهای دیگری مانند سرقت اطلاعات، تهیه عکس از صفحه نمایش کاربر، سرقت مشخصات سخت افزاری و… را در دستور کار دارد.

استخراج بیت کوین که گاهی ماینینگ نیز خوانده می‌ شود فرآیندی است که توسط آن، تراکنش ‌های صورت گرفته در شبکه بیت کوین تأیید شده و به دفتر کل (یا همان بلاکچین) افزوده شده و بیت‌‌ کوین های جدیدی به عنوان پاداش آن تولید می ‌شود. هر کاربری با دسترسی به اینترنت و نیز برخورداری از سخت‌افزار مناسب می‌ تواند به ماینینگ بیت کوین بپردازد. فرآیند ماینینگ شامل روی هم گذاشتن تراکنش ‌های اخیر در بلوک ‌ها و تلاش برای حل یک مسئله پیچیده محاسباتی است. اولین کاربری که تواند این مسئله را حل کند می‌تواند بلوک بعدی را به بلاک چین متصل کرده و پاداش بگیرد. این پاداش که برای تشویق کاربران به ماینینگ در نظر گرفته شده است، می‌تواند در قالب کارمزد تراکنش (از تراکنش ‌های اخیر قرار گرفته در بلوک) و نیز بیت کوین ‌های جدید باشد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.