ارز دیجیتال فیسبوک به نام لیبرا معرفی شد

کمیته رکن چهارم – شرکت فیس‌بوک به تازگی از ارز دیجیتالی خود با نام لیبرا رونمایی کرد که توسط اتحادیه‌ای مستقل مدیریت خواهد شد.

پس از حرف و حدیث‌های بسیار، فیس‌بوک بالاخره از پلتفرم ارز مجازی خود به نام کالیبرا رونمایی کرد. برخی پیش‌بینی کرده بودند این پلتفرم از ارزهای مجازی موجود پشتیبانی خواهد کرد، اما مشخص شد پلتفرم کالیبرای فیس‌بوک از ارز مجازی جدیدی به نام «لیبرا» استفاده می‌کند. ارز دیجیتال لیبرا توسط اتحادیه لیبرا مدیریت خواهد شد؛ یک سازمان مستقل و هدفمند غیرانتفاعی که مقر آن در ژنو سوییس خواهد بود.

اتحادیه لیبرا دارای ۲۸ هم مؤسس خواهد بود که شرکت‌های مطرحی چون مسترکارت، پی پال، ویزا، Ebay، اسپاتیفای، اوبر، لیف، ودافون و البته خود فیس‌بوک عضو آن هستند. این اتحادیه برای مدیریت و گسترش لیبرا تأسیس شده که بر مبنای شبکه بلاک‌چین لیبرا توسعه‌یافته و توسط یک صندوق دارایی به نام صندوق لیبرا پشتیبانی می‌شود. یکی از اهداف اصلی این گروه پشتیبانی ارز دیجیتال لیبرا به‌وسیله دارایی‌های واقعی است.

لیبرا به فیس‌بوک محدود نخواهد بود و این اتحادیه امیدوار است پس از راه‌اندازی رسمی آن از طریق فراهم کردن سرویس‌های مالی برای افرادی که به بانک دسترسی ندارند، میلیاردها دلار سرمایه جذب کند.

با اینکه فیس‌بوک نقشی کلیدی در توسعه شبکه بلاک‌چین لیبرا و اتحادیه لیبرا داشته، قدرت تصمیم‌گیری نهایی در اختیار کل اتحادیه خواهد بود. تعهدات، مزایا و الزامات مالی تمام اعضا هم مشابه خواهد بود. این موضوع خیال افرادی را که به فیس‌بوک اعتماد کافی ندارند تا حدودی آسوده خواهد کرد. اگرچه کالیبرا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فیس‌بوک باقی خواهد ماند. این کمپانی برنامه دارد در ابتدا کیف پول کالیبرا را به عنوان جزئی از برنامه‌های واتس‌اپ و پیام‌رسان فیس‌بوک عرضه کند، و اپ مستقل آن هم سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد.

در ماه‌های اول اتحادیه لیبرا قصد جذب اعضای بیشتر و دریافت بازخورد از سمت قانون‌گذاران و سیاستمداران را دارد. این گروه امیدوار است در نهایت موفق به جذب بیش از صد عضو شود و پلتفرمش را به شکل یکسان در اختیار مصرف‌کنندگان، توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها بگذارد.

«دیوید مارکوس»، مدیر کالیبرا اعلام کرده با اینکه این اتحادیه غیرانتفاعی است، درآمدزایی از آن به کمک توسعه سرویس‌های مبتنی بر ارز دیجیتال لیبرا ممکن خواهد بود. علاوه بر این فیس‌بوک اعلام کرده داده‌های استخراج شده از کالیبرا به هیچ عنوان استفاده تبلیغاتی نخواهند داشت.

ارز دیجیتال فیسبوک به نام لیبرا معرفی شد
منبع: دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.