توصیه‌هایی برای جلوگیری از حملات سایبری

کمیته رکن چهارم – امنیت داده‌ها یکی از جنبه‌های اساسی یک سازمان است. در بسیاری از سازمان‌های مرتبط با داده‌ها، حملات زیادی مشاهده می‌شود. در این مقاله خواهید دید که چرا امنیت سایبری ضروری است، همچنین برای جلوگیری از حملات امنیتی می توانید به توصیه‌های زیر عمل نمایید .

همه سازمان‌ها، داده‌ها و بانک‌های اطلاعاتی مربوط به سازمان خود را حفظ می‌کنند. این شامل داده‌های محرمانه است که نمی‌تواند با کسی به اشتراک گذاشته شود. در حین کار بر روی داده‌های حساس و دیتابیس‌ها، اطمینان حاصل شود که داده‌ها به اشتراک گذاشته نمی شود یا نشتی برای افراد خارجی صورت نمی‌گیرد. این امر به مهاجمان اجازه می‌دهد تا تغییرات، سرقت‌ها و آسیب‌های داده‌ها را انجام دهند که باعث نگرانی‌های بیشتر و نگرانی‌های امنیتی می‌شود. برای اطمینان از امنیت داده و اطلاعات سازمان، امنیت سایبری مفهومی است که به وجود آمده است.

مراحل یا نکات توصیه شده برای جلوگیری از حمله سایبری:

از رمزهای عبور بسیار ایمن استفاده کنید

کلیه کارمندان سازمان‌ها برای دسترسی به ابزارها و نرم‌افزارها دارای مجموعه‌ای از نام کاربری (ورود به سیستم) و کلمه عبورهای منحصر به فرد خود هستند. طبق آخرین نظرسنجی‌ها، مشخص شده است که ۶۳ درصد از حملات با استفاده از رمزهای عبور ضعیف دزدیده شده یا گمشده رخ می‌دهند.

همه کارکنان باید پسوردی ایجاد کنند که کاربرپسند نباشد و ترکیبی از حروف، علائم و غیره باشد. سازمان‌ها معمولاً تاریخ انقضاء رمز را تنظیم می‌کنند و به کارمندان اجازه می‌دهند کلمه عبور را تغییر دهند یا به روز کنند. اما وظیفه کارکنان این است که رمز عبور را ایمن نگه دارند.

نصب برنامه‌های ضد بدافزار

هر مدیری فکر می‌کند که همه کارمندان از ایمیل‌های فیشینگ آگاه هستند. معمولاً، هر کارمند آگاهی، توانایی شناسایی چنین ایمیل‌هایی را ندارد. طبق بررسی اخیر، مشخص شده است که ۳۰ درصد از کارمندان هنوز ایمیل‌های فیشینگ را که ناآگاهانه به حملات سایبری کمک می‌کنند، باز می‌کنند. برای جلوگیری از بروز چنین حملاتی، لازم است که برنامه‌های ضد بدافزار روی همه دستگاه‌ها نصب شود.

استفاده از فایروال

فایروال به عنوان سدی بین داده‌ها و مهاجمان در نظر گرفته می‌شود. استفاده از فایروال همیشه توصیه می‌شود زیرا می‌تواند به جلوگیری از حمله سایبری کمک کند. مشاغل کوچک، بزرگترین قربانی حملات سایبری هستند. طبق بررسی های اخیر، مشاهده شده است که برخی از سازمان‌ها استفاده از دیواره‌های داخلی را آغاز کرده‌اند که امنیت بیشتری را در داده‌های سازمانی ایجاد می کند.

تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها

می‌توان از حملات هرچه بیشتر جلوگیری کرد. کارمندان از منابع داده‌های مختلفی برای کار استفاده می‌کنند که شامل صفحات گسترده، اسناد کلمه‌ای، پرونده‌ها، پایگاه داده‌ها و غیره می‌شود. تهیه نسخه پشتیبان از کلیه داده‌های ذخیره شده، بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که نسخه پشتیبان در مکان دیگری ذخیره شده است. تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها به طور مکرر ضروری است و در صورت بروز حمله، این داده‌ها مفید هستند.

آموزش کارمندان یا افراد

آموزش کارمندان در مورد انواع مختلف حمله، خط مشی‌ها و شیوه‌هایی برای نجات داده‌ها از حمله، مهم است. از آنجا که کارمندان بر روی داده‌های محرمانه کار می‌کنند، این جنبه مهمی است که سازمان باید روی آن تمرکز کند. برخی از سازمان‌ها آموزش‌های لازم را به کارمندان می دهند و به آنها در درک اهمیت داده‌ها کمک می‌کنند.

امنیت جنبه‌ای است که هر سازمان یا شغلی به آن فکر می‌کند و روی آن تمرکز می‌کند. مجرمان سایبری تکنیک‌های خود را با جدیدترین فن‌آوری‌ها توسعه می‌دهند. به عنوان یک فرد یا کارمند، پیروی از توصیه‌های ذکر شده برای اطمینان از ایمن بودن اطلاعات ضروری است.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.