اپ استور و گوگل پلی دارای بیش از ۱٫۵ میلیون برنامه قدیمی و به‌روز نشده هستند

کمیته رکن چهارم – گزارش جدیدی نشان می‌دهد که ۱٫۵ میلیون اپلیکیشن در اپ استور و گوگل پلی، طی حداقل دو سال گذشته به‌روز نشده‌اند و طبق سیاست‌های جدید این دو شرکت، احتمالا در آینده از دید کاربران پنهان یا به طور کلی حذف خواهند شد.

شرکت تحلیلی Pixalate در گزارش جدید خود روی برنامه‌های اپ استور و گوگل پلی تمرکز کرده و توضیح می‌دهد که تنها ۲۸ درصد آن‌ها در شش ماه گذشته به‌روزرسانی جدیدی دریافت کرده‌اند. همچنین اپلیکیشن‌های به اصطلاح «رها شده» که به مدت دو سال یا بیشتر، به‌روزرسانی جدیدی برای آن‌ها ارائه نشده، یک سوم برنامه‌های کلی هر دو استور را تشکیل می‌دهند.

تعداد برنامه‌های قدیمی اپ استور و گوگل پلی
به طور دقیق‌تر، این موسسه ادعا کرده که ۶۵۰ هزار اپلیکیشن اپ استور و ۸۶۹ هزار اپلیکیشن گوگل پلی در طول دو سال گذشته، به‌روز نشده‌اند. همچنین، ۵۰ هزار عنوان آپدیت نشده در دو سال گذشته بازی‌های ویدیویی و ۴۴ هزار مورد آن‌ها برنامه‌های آموزشی بوده‌اند که در صدر فهرست برنامه‌های به‌روز نشده قرار دارند.

به همین ترتیب، برنامه‌هایی که احتمال به‌روزرسانی آن‌ها زیاد است نیز در دسته‌بندی‌های خاصی قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال، اپلیکیشن‌های مالی محتمل‌ترین گزینه هستند و در شش ماه گذشته، ۶۹ هزار مورد از آن‌ها به‌روزرسانی شده است. در ادامه حدود ۷۲ هزار برنامه خرید و ۶۴ هزار برنامه مربوط به سلامت نیز در چند وقت گذشته به‌روز شده‌اند.

Pixalate همچنین توضیح داده که بین به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها و تعداد دانلود آن‌ها نوعی رابطه مشخص وجود دارد. در واقع، ۸۴ درصد از برنامه‌هایی که بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود داشته‌اند، در شش ماه گذشته به‌روز شده‌اند.

اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی که پس از دو سال، هیچ به‌روزرسانی جدیدی دریافت نخواهند کرد، در برابر نفوذ هکرها و سواستفاده‌ها آسیب‌پذیرتر هستند. به همین دلیل اپل و گوگل در ماه‌های اخیر سیاست‌های جدیدی را برای استورهای خود معرفی کرده‌ بودند تا برنامه‌هایی که توسط توسعه‌ دهندگان آن‌ها به‌روز نشده را حذف کنند.

با وجود این سیاست، اگر برنامه‌ای در طول دو سال گذشته، به‌روزرسانی جدیدی دریافت نکرده باشد، در استور گوگل پلی از دید کاربران پنهان می‌شوند و در نتایج جستجو آن‌ها ظاهر نخواهد شد.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.