سیستم‌عامل iOS 17.3 با قابلیت حفاظت در برابر سرقت گوشی در راه است

کمیته رکن چهارم – به‌روزرسانی جدید iOS و iPadOS برای گوشی‌ها و تبلت‌های اپل به‌همراه بهبود ویژگی‌های امنیتی منتشر می‌شود.

اپل در کنار رونمایی از مجموعه‌ی لوازم جانبی و والپیپر Black Unity تأیید کرده است که هفته‌ی آینده، iOS 17.3 و iPadOS 17.3 به‌صورت عمومی منتشر خواهند شد.

به‌روزرسانی iOS 17.3 برای گوشی آیفون، شامل ویژگی محافظت در برابر دزدیده‌ شدن دستگاه و پلی‌لیست‌های مشترک اپل موزیک می‌شود.

Black Unity تمی مشکی شامل بند اسپرت ساعت هوشمند اپل به‌همراه تصاویر پس‌زمینه با همین تم برای آیفون و تبلت اپل است. اپل اعلام کرد تصاویر پس‌زمینه را هفته‌ی آینده در دسترس قرار خواهد داد که نیاز به نصب iOS 17.3 یا iPadOS 17.3 دارند.

شرکت تولیدکننده‌ی مک بوک می‌گوید: «تصویر پس‌زمینه‌ی Unity Bloom برای قفل صفحه‌ی آیفون و آیپد که به‌زودی منتشر خواهند شد، نیازمند iOS 17.3 در گوشی آیفون ۱۰ و بعد از آن، آیپد نسل ششم و بعد از آن، آیپد مینی از نسل پنجم به بعد، آیپد ایر نسل سوم به بعد، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ، آیپد پرو ۱۰٫۵ اینچ و آیپد پرو ۱۱ اینچ نسل دوم به بعد با iPadOS 17.3 خواهد بود.

چندی پیش گزارش شده بود که سارقان، رمز قفل صفحه‌ی کاربران آیفون را در جاهای شلوغ متوجه می‌شوند و سپس اقدام به دزدیدن گوشی و تغییر رمز اپل آیدی و خاموش کردن Find My می‌کنند تا کنترل کامل دستگاه را به‌دست بیاورند. سارق همچنین می‌تواند از رمز عبور برای دسترسی به رمزهای ذخیره‌شده در iCloud Keychain و سایر اطلاعات حساس استفاده کند.

Stolen Device Protection یا محافظت از دستگاه دزدیده‌شده، راه‌حل امیدوارکننده‌ی اپل برای مشکل سرقت گوشی از طریق احراز هویت بیومتریک با فیس‌ آیدی و تاچ‌ آیدی است.

اپل می‌گوید که این ویژگی به‌طور خاص برای افزودن لایه‌ی اضافی امنیتی در صورت به‌سرقت رفتن آیفون و همچنین بازگردانی رمز عبور دستگاه طراحی شده است.

گزینه‌ی پلی‌لیست جدید برای مشترکان اپل موزیک، امکان اضافه یا حذف کردن آهنگ‌ها از یک فهرست پخش مشترک را فراهم می‌کند. کاربران قادرند ایموجی‌های انیمیشنی را کنار آهنگ‌ها در لیست پخش بگذارند.

تاریخ دقیقی برای انتشار به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل iOS مشخص نشده است، اما از آنجا که بندهای جدید اپل واچ در تاریخ ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) عرضه خواهند شد، انتظار می‌رود که iOS 17.3 در همان زمان یا زودتر منتشر شود.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.