آسیب‌پذیری ۹۰ درصد گوشی‌های اندرویدی

۱کمیته رکن چهارم – محققان دانشگاه کمبریج اعلام کرده‌اند که نزدیک به ۹۰ درصد گوشی‌های اندرویدی در مقابل نقض‌های امنیتی آسیب‌پذیر هستند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،این مطالعه بیش از ۲۰ هزار دستگاه اندروید را بررسی کرده است. «الستیر برسفورد» یکی از اعضای تیم تحقیق درباره نتایج به دست آمده می‌گوید که بسیاری از سازندگان راه‌های لازم برای از بین بردن خلاءهای امنیتی را عرضه نمی‌کنند و همین‌طور بعدا از گوشی‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. همین موضوع دستگاه‌ها را در مقابل حمله‌های بدافزارها آسیب‌پذیر می‌کند.

او هچنین توضیح داده است که «دستگاه‌های کمی، آپدیت‌های لازم امنیتی را دریافت می‌کنند و تقریبا سالانه ۱.۲۶ درصد از آن‌ها به‌روزرسانی می‌شوند.»

از میان گوشی‌هایی که سیستم عامل اندروید روی آن‌ها نصب شده است، موبایل‌های نکسوس گوگل از امن‌ترین آن‌ها هستند. بعد از آن گوشی‌های ال‌جی هستند و رتبه سوم به موتورولا اختصاص دارد. الستیر برسفورد امیدوار است که در نتیجه عرضه این آمارها کاربران در خرید گوشی دقت بیش‌تری کنند و همچنین این موضوع کمپانی‌های مختلف را وادار کند تا گوشی‌هایی را که به بازار می‌فرستند آپدیت کنند. نتایج به دست آمده از این مطالعه دست‌یابی هکرها به بخش‌های اساسی گوشی‌های اندروید را بررسی می‌کند و احتمال هک این دستگاه‌ها را مورد سوال قرار داده است. بنابراین می‌توان گفت که آسیب‌پذیری این گوشی‌های همراه بسیار بالا است و این موضوع می‌تواند خبر بدی برای کاربران اندرویدی باشد.

منبع:رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.