آنتروپیک چت‌بات هوش مصنوعی Claude را در اروپا منتشر کرد

کمیته رکن چهارم – آنتروپیک اعلام کرد که کاربران در اروپا اکنون می‌توانند از دستیار هوش مصنوعی Claude در نسخه تحت وب و اپلیکیشن iOS استفاده کنند.

پس از آنکه OpenAI اخیراً مدل GPT-4o را معرفی کرد، بزرگ‌ترین رقیب این شرکت در آمریکا یعنی آنتروپیک هم چت‌بات هوش مصنوعی Claude را در اروپا منتشر کرد. این چت‌بات اکنون با پشتیبانی از زبان‌های متعددی مانند فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی به‌صورت تحت وب و اپلیکیشن iOS در دسترس کاربران اروپایی قرار گرفته است.

آنتروپیک اعلام کرد که کاربران در اروپا اکنون می‌توانند از دستیار هوش مصنوعی Claude استفاده کنند. نسخه اشتراکی این هوش مصنوعی با نام Claude Pro نیز برای کاربرانی که می‌خواهند از مدل‌های پیشرفته این شرکت مانند Claude 3 Opus استفاده کنند، در دسترس قرار گرفته و هزینه آن نیز ۲۸ یورو (حدود ۳۰ دلار) در ماه است.

پیش‌از عرضه این چت‌بات در اروپا، آنتروپیک API آن را در اختیار توسعه‌دهندگان اروپایی قرار داده بود. به‌نظر می‌رسد که این شرکت در موازات گسترش تعداد کاربران خود، می‌خواهد ارزش خود را نیز افزایش دهد. آنتروپیک از سال گذشته میلادی، به یکی از پرهیاهوترین و پرطرفدارترین شرکت‌های هوش مصنوعی مولد در بازار تبدیل شد و سرمایه‌گذاران نیز ارزش این شرکت را ۱۸٫۴ میلیارد دلار ارزیابی کرده‌اند.

آمازون نیز اخیراً از سرمایه‌گذاری ۲٫۷۵ میلیارد دلاری در این استارتاپ خبر داد که کل سرمایه‌‌گذاری‌اش در این شرکت را به ۴ میلیارد دلار می‌رساند. البته سرمایه‌گذاری آمازون در آنتروپیک نگرانی‌هایی را از سوی برخی رگولاتورها به همراه داشته است. چند هفته قبل رگولاتوری بریتانیا اعلام کرد که این سرمایه‌گذاری هنگفت را بررسی می‌کند تا ببیند آیا آمازون استقلال آنتروپیک را مختل خواهد کرد یا خیر.

البته آنتروپیک تنها استارتاپی نیست که توجه سرمایه‌گذاران را برای حمایت از فناوری هوش مصنوعی جلب کرده است. مایکروسافت نیز به‌تازگی در استارتاپ Mistral سرمایه‌گذاری کرد؛ ارزش این استارتاپ فرانسوی اکنون ۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.