یک‌چهارم کاربران اینترنت دنیا از وی پی ان استفاده می‌کنند

کمیته رکن چهارم – طبق یک بررسی جدید در مرکز تحقیقات پیو، حدود یک‌چهارم کاربران اینترنت در سراسر جهان از شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) استفاده می‌کنند.

مطالعه اخیر مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد بیش از ۲۴.۳ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان از شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) استفاده می‌کنند. در امارات متحده عربی، تقریباً ۳۹ درصد از کاربران اینترنت برای فعالیت‌های آنلاین مختلف از VPN استفاده می‌کنند و اندونزی با حدود ۳۴.۹ درصد از کاربران آنلاین متکی به VPN در رتبه دوم استفاده از VPN قرار دارد.

طبق مطالعه اخیر مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center)، ۷۸ درصد از آمریکایی‌ها در مدیریت حریم خصوصی آنلاین به خودشان برای تصمیم‌گیری صحیح در مورد اطلاعات شخصی خود اعتماد دارند؛ با این حال، اکثریت، یعنی ۶۱ درصد، تردید دارند که اقدامات آنها تأثیر معناداری داشته باشد. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که میزان نگرانی‌های خاص در بین آمریکایی‌ها متفاوت است. تقریباً ۴۲ درصد از فروش اطلاعات خود توسط شرکت‌ها بدون اطلاع آنها بسیار نگران هستند و ۳۸ درصد نگرانی خود را در مورد سرقت هویت یا سرقت اطلاعات شخصی ابراز می‌کنند. در مقابل، تعداد کمتری از آمریکایی‌ها، تنها ۱۵ درصد، از نظارت سیستم‌های امنیتی بر فعالیت‌های آنلاین خود نگران هستند.

در یک نظرسنجی جداگانه از مرکز تحقیقات پیو در ماه می سال گذشته، با تمرکز بر ۸۰۲ نوجوان، نتایج جالبی در مورد مدیریت حریم خصوصی نوجوانان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به دست آمده است، به طوری که در میان کاربران نوجوان فیس‌بوک ۶۰ درصد پروفایل‌های خود را در حالت «خصوصی» تنظیم کرده‌اند و فقط به دوستان تأیید‌شده اجازه می‌دهند محتوایشان را مشاهده کنند و ۲۵ درصد پروفایل‌های نیمه‌خصوصی را حفظ کرده‌اند و اجازه دسترسی را به دوستان دوستان خود داده‌اند؛ ۵۶ درصد مدیریت تنظیمات حریم خصوصی فیس‌بوک را «اصلا دشوار نیست» می‌دانند و کمتر از یک درصد آن را «خیلی دشوار» می‌دانند.

در ماه آگوست سال گذشته، برنامه پیام‌رسان سیگنال در اروپا، خاورمیانه و آفریقا حدود ۳.۷۴ میلیون دانلود ثبت کرده است که نشان‌دهنده علاقه فزاینده به پلتفرم‌های پیام‌رسانی جایگزین مانند سیگنال و تلگرام است. این روند در سال ۲۰۲۱ با روی‌آوردن کاربران به جایگزین‌های واتساپ پس از به‌روزرسانی جنجالی سیاست حفظ حریم خصوصی این برنامه، رونق گرفت.

آخرین داده‌های استاتیستا نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۸۰۰ مورد نقض داده در ایالات متحده ثبت شده است. این موارد بر ۴۲۲ میلیون نفر تأثیر گذاشته است که انواع مختلفی از نقض داده‌ها، افشاگری‌ها و در معرض دید قرار گرفتن اطلاعات را شامل می‌شد.

هر ساله، ۱۱.۷ میلیون آمریکایی به‌طور نگران‌کننده‌ای قربانی حملات هک می‌شوند که به معنای تجربه نقض داده توسط تقریباً یک نفر از هر سه نفر در سال است. این نقض‌ها اغلب به دلیل نام‌های کاربری ضعیف، رمزهای عبور ضعیف و سواد دیجیتالی محدود رخ می‌دهد. متوسط هزینه یک نقض داده دیجیتال در ایالات متحده برای شرکت‌ها بدون توجه به اندازه آنها ۲۰۰ هزار دلار است.

با وجود تلاش‌های بیشتر شرکت‌های آمریکایی برای تقویت اقدامات امنیت سایبری خود، همچنان شاهد افزایش تعداد این نقض‌ها هستیم. در حالی که ارقام سالانه دقیق تعداد افرادی که تحت تأثیر حملات سایبری قرار گرفته‌اند، مبهم باقی مانده است، وقوع روزانه حدود ۲.۲۰۰ حمله سایبری نشان می‌دهد که ممکن است بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سال هک شوند، موضوعی که ماهیت فراگیر تهدیدات سایبری را برجسته می‌کند.

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.