جنجال تبلیغاتی گوگل روی شکست‌های امنیتی مایکروسافت

کمیته رکن چهارم – گوگل در کنار ارائه تخفیف‌های چشمگیر به مشتریان با بهره‌برداری از شکست‌های مایکروسافت در حوزه امنیت سایبری به دنبال جذب هرچه بیشتر مشتریان سازمانی و دولتی است.

گوگل ضمن ارائه بسته‌های تشویقی و تخفیف‌های ویژه روی یک‌سری محصولات خود، دست به تبلیغاتی زده که اشتباهات امنیتی رقیب خود را در آنها منعکس می‌کند. گوگل در یک سند اطلاعاتی نوشت: چالش‌های امنیتی مکرر در مایکروسافت، یک جایگزین بهتر برای نهادهای خصوصی و سازمان‌های بخش دولتی را ایجاب می‌کند. معتقدیم که «گوگل ورک اسپیس» با سابقه اثبات شده در برتری مهندسی، سرمایه‌گذاری بیشتر در حفاظت‌های بیشتر و یک فرهنگ شفاف، گزینه امن‌تری را ارائه می‌کند.

ماه گذشته کمیسیون بازبینی ایمنی سایبری آمریکا، گزارشی را منتشر کرد که ناتوانی مایکروسافت در متوقف کردن نفوذ هکرهای مرتبط با چین به حساب‌های ایمیل مقامات آمریکایی در سال گذشته را تشریح می‌کرد. در این گزارش از مایکروسافت خواسته شده بود اصلاحات فوری را اجرا کند و مایکروسافت قول داده بود بزرگ‌ترین اصلاحات امنیتی خود در بیش از دو دهه اخیر، انجام دهد.

گوگل تلاش کرده است مشتریان را مجاب کند آفیس مایکروسافت را رها کنند اما می‌گوید سوابق امنیت سایبری مایکروسافت، مشتریان را برای سوئیچ به خدمات مشابه، راغب‌تر کرده است. به گفته اندی وِن، از مدیران ارشد گوگل که در کنفرانس اخیر گوگل صحبت می‌کرد، مشتریان شرکتی گفته‌اند هیئت‌مدیره و مدیران آنها برایشان ضرب‌الاجلی تعیین کرده‌اند تا استفاده از خدمات مایکروسافت را متوقف کنند زیرا دیگر نمی‌توانند متحمل ریسک شوند. وِن همچنین خاطرنشان کرد گوگل، پس از هک سال ۲۰۰۹ که طی آن، نفوذگران چینی به سرورهای این شرکت رخنه کرده و به پایگاه داده حاوی جزئیات اهداف شنود آمریکایی دست پیدا کرده بودند، اصلاحات امنیتی خود را انجام داد.

شاید اکنون موقعیت به نفع گوگل باشد زیرا افراد، آشنایی بیشتری با اپلیکیشن‌های گوگل پیدا کرده‌اند و مشتریان سازمانی هم از افزایش قیمت آفیس و هزینه‌های اضافی برای استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی، ناراضی هستند.

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.