سم آلتمن می‌گوید عملکرد GPT-5 می‌تواند شبیه یک «مغز مجازی» باشد

کمیته رکن چهارم – به گفته سم آلتمن مدل GPT-5 خواهد توانست با تفکر عمیق‌تر کارهایی به مراتب پیچیده‌تر از مدل‌های فعلی انجام دهد.

«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI به‌تازگی گفته است که مدل GPT-5 می‌تواند عملکردی شبیه به یک «مغز مجازی» داشته باشد. این مدل خواهد توانست با تفکر عمیق‌تر کارهایی به‌مراتب پیچیده‌تر از مدل‌های فعلی این شرکت انجام دهد. همچنین آلتمن اعلام کرد که این مدل ممکن است با نامی کاملاً متفاوت رونمایی شود.

سم آلتمن در مصاحبه‌ای با «لوگان بارتلت» از شرکت Redpoint درباره مدل GPT-4o و چشم‌انداز OpenAI صحبت کرد. آلتمن می‌گوید که پیدایش GPT-4o نتیجه یک تصمیم عجولانه نبود، بلکه ثمره سال‌ها پیشرفت و تحقیقات فناوری بود. درواقع این هوش مصنوعی پیشرفته، رویکرد و تعهد OpenAI به پیشبرد مرزهای قابلیت‌های هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

به گفته آلتمن با پیشرفت هرچه بیشتر هوش مصنوعی، کاربران نیز به‌طور فزاینده‌ای مشتاق ارتباطات واقعی‌تر و انسانی خواهند بود. این نگرش همچنین تأثیر متقابل و پیچیده بین فناوری و احساسات انسانی را برجسته می‌کند.

هوش مصنوعی GPT-5 به‌عنوان یک مغز مجازی

سم آلتمن از GPT-5 به‌عنوان یک تغییردهنده پارادایم در تکامل هوش مصنوعی یاد می‌کند. این مدل می‌تواند همانند یک مغز مجازی و با قابلیت‌های تفکر عمیق‌تر به کاربران در کارهای بی‌شماری کمک کند. برخلاف مدل‌های قبلی، انتظار می‌رود که GPT-5 تجربه‌ای منحصربه‌فرد و متحول‌کننده را ارائه دهد و احتمالاً مفهوم مدل‌های هوش مصنوعی را بازتعریف کند.

با آنکه از مدل GPT-1 تا GPT-4 شرکت OpenAI از سنت نام‌گذاری عددی خود تبعیت کرده است، اما به گفته آلتمن، احتمال دارد مدل GPT-5 با نامی متفاوت از راه برسد. سم آلتمن اطلاعات زیادی درباره این مدل اعلام نکرد، اما تأکید داشت که بسیار خاص و هوشمندتر خواهد بود.

OpenAI به‌تازگی از جدیدترین مدل خود یعنی GPT-4o رونمایی کرد که قابلیت درک صوت و تصویر آن بسیار قابل‌توجه است. شما می‌توانید به‌صورت رایگان از این چت‌بات استفاده کنید، اما کاربران پولی می‌توانند روزانه پنج برابر بیشتر به این مدل هوش مصنوعی درخواست ارسال کنند.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.