هم‌بنیان‌گذار OpenAI: احتمالاً تا ۲ یا ۳ سال آینده به هوش جامع مصنوعی دست پیدا می‌کنیم

کمیته رکن چهارم – هوش جامع مصنوعی به‌طور‌کلی به سیستم‌های هوش‌مصنوعی اشاره می‌کند که توانایی دستیابی به قابلیت‌های پیچیده انسانی مانند عقل سلیم و استدلال را دارند.

درحال‌حاضر شرکت‌های زیادی برای توسعه هوش جامع مصنوعی (AGI) در تلاش هستند و «جان شولمن»، یکی از بنیان‌گذاران OpenAI در مصاحبه جدیدی می‌گوید که عصر AGI نزدیک است و احتمالاً دو یا سه سال با آن فاصله داریم.

شولمن در پادکست Dwarkesh Patel پیش‌بینی کرد که طی «دو یا سه سال آینده» می‌توان به هوش جامع مصنوعی دست پیدا کرد. او افزود که شرکت‌های فناوری باید آماده همکاری در این زمینه باشند تا اطمینان حاصل شود که فناوری مذکور به‌طور ایمن توسعه می‌یابد.

«همه باید در مورد محدودیت‌های معقول برای استقرار یا آموزش بیشتر به توافق برسند تا این کار مؤثر واقع شود. در غیر این صورت، رقابت پویایی خواهیم داشت که در آن همه تلاش می‌کنند جلوتر باشند، و این امر می‌تواند ایمنی آن را به خطر بیندازد.»

شولمن همچنین گفت که باید «میان نهادهای بزرگ‌تری که این نوع آموزش‌ها را انجام می‌دهند، نوعی هماهنگی وجود داشته باشد.»

توسعه هوش جامع مصنوعی

AGI به‌طور‌کلی به سیستم‌های هوش مصنوعی اشاره می‌کند که توانایی دستیابی به قابلیت‌های پیچیده انسانی مانند عقل سلیم و استدلال را دارند. کارشناسان از مدت‌ها قبل هشدار داده‌اند که این سطح از هوش مصنوعی پیشرفته می‌تواند تهدیدهای مختلفی ازجمله خطر تصاحب هوش مصنوعی یا منسوخ‌شدن انسان در نیروی کار را برای بشریت به همراه داشته باشد.

بااین‌حال، شرکت‌های فناوری برای توسعه این فناوری آینده‌نگر در رقابت با یکدیگر هستند. OpenAI یکی از شرکت‌های پیشتاز برای دستیابی به AGI است.

شولمن در ادامه به این پادکست گفت:

«اگر AGI خیلی زودتر از حد انتظار آماده شود، قطعاً می‌خواهیم مراقب آن باشیم. ممکن است بخواهیم کمی سرعت آموزش و استقرار آن را کاهش دهیم تا زمانی که کاملاً مطمئن شویم که می‌توانیم با خیال راحت با آن مقابله کنیم.»

او همچنین گفت که شرکت‌ها باید آماده باشند تا «آموزش‌های بیشتر یا استقرار را متوقف کنند، یا از انواع خاصی از آموزش‌هایی که فکر می‌کنیم خطرناک‌تر هستند، اجتناب کنند.»

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.