گوگل به‌شدت علیه قوانین پیشنهادی اپیک گیمز موضع گرفت

کمیته رکن چهارم – گوگل پیشنهادات اپیک گیمز مبنی‌بر اعمال تغییرات در پلی‌ استور را به‌ضرر توسعه‌دهندگان و کاربران دانست.

شرکت اپیک‌ گیمز پس‌از حکم اخیر دادگاه، پیشنهاداتی برای تغییر پلتفرم اندروید و فروشگاه گوگل‌پلی ارائه کرد. گوگل با انتشار بیانیه‌ای، مخالفت شدید خود را با تغییرات مدنظر اپیک‌ گیمز اعلام کرده و باور دارد این موارد درنهایت به ضرر کاربران، توسعه‌دهندگان، تولیدکنندگان دستگاه و حتی رقابت در حوزه‌ی فروشگاه‌های اپلیکیشن خواهد بود.

پیشنهادات اپیک گیمز بر آزادی بیشتر برای فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین و دانلود اپلیکیشن‌ها خارج از پلی‌استور گوگل تمرکز دارد. غول جست‌وجوی اینترنت بر حق انتخاب کاربران تأکید دارد، اما استدلال می کند این اقدام می‌تواند امنیت و حریم خصوصی را به‌خطر بیندازد.

برخلاف سیستم‌عامل بسته‌ی iOS اپل، اندروید امکان استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین را فراهم می‌کند. گوگل می‌گوید اقداماتی را برای تضمین امنیت کاربران در این پلتفرم‌ها انجام داده است و پیشنهاد اپیک می‌تواند این لایه‌های امنیتی را از بین ببرد و کاربران را در برابر بدافزارها، آسیب‌پذیر کند.

مسئله‌ی حریم خصوصی داده‌ها یکی دیگر از نگرانی های گوگل محسوب می‌شود. شرکت مذکور ادعا می‌کند طبق تغییرات مدنظر اپیک، داده‌های کاربران احتمالاً باید با سایر فروشگاه‌های اپلیکیشن به‌اشتراک گذاشته شوند که این مورد امنیت را کاهش خواهد داد.

گوگل اعتقاد دارد که پیشنهاد اپیک می‌تواند توسعه‌دهندگان را مجبور کند برنامه‌های خود را در فروشگاه‌هایی منتشر کنند که تمایلی به ارتباط با آن‌ها ندارند. این شرکت می‌گوید محدودیت‌های اپیک بر برنامه‌های تشویقی و خرید درون‌برنامه‌ای محتوای انحصاری می‌تواند درآمد توسعه‌دهندگان را کاهش دهد. همچنین احتمال دارد تولیدکنندگان دستگاه به‌دلیل کاهش رقابت برای فروشگاه‌های اپلیکیشن از پیش‌نصب‌شده، متحمل ضرر شوند.

به‌طور کلی، گوگل باور دارد سیستم کنونی آن‌ها تعادل بین امنیت کاربر، انعطاف توسعه‌دهنده و نوآوری را در پلتفرم اندروید برقرار می کند.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.