گوگل کروم قابلیتی کوچک، اما پرکاربرد دریافت کرد

کمیته رکن چهارم – گوگل کروم ازاین‌پس ویژگی Minimized Custom Tabs را به‌کمک قابلیت تصویر در تصویر به‌صورت عمومی ارائه می‌دهد.

گوگل قابلیت جدید Minimized Custom Tabs را پس از دوره‌ی آزمایشی کوتاه، سرانجام به‌صورت عمومی دردسترس قرار داد. این ویژگی از قابلیت تصویر در تصویر (PiP) استفاده می‌کند.

گوگل قصد دارد با قابلیت Minimized Custom Tabs امکان انجام هم‌زمان چندین کار را ایجاد کند و کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت از اپلیکیشن‌های دستگاه و محتواهای وب بهره ببرند.

قابلیت Minimized Custom Tabs در گوگل کروم

هنگام بازکردن لینک از تب‌های سفارشی‌ گوگل کروم مانند جیمیل، جهت‌نمای پایین در‌کنار دکمه‌ی بازگشت قرار داده می‌شود. با انتخاب این دکمه، می‌توان صفحه‌ی وب را کوچک کرد و آن را به‌صورت تصویر در تصویر دید.

هنگام استفاده از قابلیت تصویر در تصویر، نام وب‌سایت و دامنه مشخص خواهد شد. پنجره‌ی کوچک بازشده را می‌توان به گوشه‌ی سمت چپ یا سمت راست نمایشگر منتقل کرد و اندازه‌ی آن را تغییر داد.

کاربران می‌توانند با ضربه‌زدن به مرکز پنجره‌ی کوچک آن را به‌ حالت تمام‌صفحه بازگردانند. با کشیدن پنجره به‌سمت پایین یا ضربه‌زدن روی ضربدر بالای پنجره، می‌توان آن را از روی نمایشگر حذف کرد.

معمولاً از قابلیت تصویر در تصویر برای نمایش محتواهای ویدئویی استفاده می‌شود. اکثر اپلیکیشن‌های اندروید از تب‌های سفارشی کروم استفاده می‌کنند؛ اما چون اپلیکیشن‌هایی مانند مانند اینستاگرام و تردز از مرورگرهای خاص خود استفاده می‌کنند، نمی‌توانند از ویژگی Minimized Custom Tabs بهره ببرند.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.