شرکت اُپن اِی آی تهدیدی علیه گوگل

کمیته رکن چهارم – شرکت اُپن اِی آی تهدید بزرگتری از قانونگذاران ایالات متحده برای گوگل می باشد.

گوگل با تهدید بزرگتری از سوی شرکت اُپن اِی آی (OpenAI) در مقابل تنظیم کننده های ضد انحصار واشنگتن برای یکسان سازی زمینه بازی در تجارت جستجوی اینترنتی مواجه است.

به گفته سرمایه گذاران و تحلیلگران ، تعداد فزاینده ای از کاربران از ابزارهای هوش مصنوعی مانند چت ربات محبوب چت جی پی تی (ChatGPT) شرکت اُپن اِی آی (OpenAI) استفاده می کنند و این موضوع در حال حاضر سلطه گوگل را از بین برده است.

آرویند جین، مهندس سابق گوگل گفت: من فکر می کنم در حال حاضر برای گوگل، هوش مصنوعی بسیار مهم تر از حکم تنظیم کننده های ضد انحصار واشنگتن می باشد. هوش مصنوعی به طور اساسی نحوه عملکرد محصول جستجو را تغییر می دهد. او در ادامه افزود: تأثیر هوش مصنوعی در مقایسه با هر تأثیری که از این احکام صادر می‌شود و زمان زیادی طول می‌کشد تا بر بازار تأثیر بگذارد، فوری است.

گوگل مدت‌هاست که مهم ترین برنامه جستجو بوده و حدود ۹۰ درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد و سالانه ۱۷۵ میلیارد دلار از طریق کسب‌ وکارها بدست می آورد.

مدتی قبل شرکت اپل ترجیح داد از موتور جستجوی پیش فرض گوگل با هزینه ای گزاف در محصولات خود استفاده کند. اما در حال حاضر شرکت اپل از همکاری خود با شرکت اُپن اِی آی (OpenAI) برای نصب چت جی پی تی (ChatGPT) بر روی محصولات این شرکت در آینده خبر داد.

اگر اپل مجبور به پایان دادن به قرارداد جستجوی خود با گوگل شود، حرکت اپل به سمت خدمات جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی تحت حمایت مایکروسافت را تسریع خواهد کرد.

شرکت اُپن اِی آی (OpenAI) ماه گذشته اعلام کرد که با راه اندازی سرچ جی پی تی (SearchGPT)، یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی به دسترسی بلادرنگ به اطلاعات از اینترنت نیز نفوذ کرده است.

یکی از مدیران ارشد سابق گوگل گفت: هوش مصنوعی سرعتی بسیار بیشتر از سرعت گوگل در جستجوی اینترنتی خواهد داشت و زمان انحصار گوگل تمام خواهد شد، به عبارت دیگر، هوش مصنوعی جستجوی اینترنتی را در اختیار خواهد گرفت.

ریچارد سوچر، مدیرعامل و موسس استارتاپ موتور جستجوی هوش مصنوعی یو دات کام (You.com) گفت: اگرچه حکم ضد انحصار ممکن است تاثیر زیادی بر گوگل نداشته باشد،اما گوگل می بایست بازار جستجو را برای برنامه های بیشتری ایجاد کند. پایان دادن به تسلط گوگل در جستجو بسیار سخت خواهد بود.هنوز هیچ برنامه ای واقعاً در تسلط جستجوی گوگل ضربه بزرگی ایجاد نکرده است.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.