آلمان: حملات سایبری روسیه به اتحادیه اروپا توسط واحد ۲۹۱۵۵ اطلاعات نظامی انجام شده است

کمیته رکن چهارم – آژانس اطلاعات داخلی آلمان اعلام کرده است که گروه سایبری واحد ۲۹۱۵۵ اطلاعات نظامی روسیه (GRU) در حملات سایبری به اتحادیه اروپا و خرابکاری‌های اینترنتی نقش داشته‌اند.

به گزارش کمیته رکن چهارم، آژانس اطلاعات داخلی آلمان با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) درباره فعالیت‌های گروه سایبری وابسته به واحد ۲۹۱۵۵ اطلاعات نظامی روسیه هشدار داد. این هشدار در شرایطی داده شده که نگرانی‌ها در اروپا نسبت به حملات هکری و جاسوسی روسیه پس از آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲ به اوج خود رسیده است. آلمان، روسیه را مسئول حملات سایبری به حزب حاکم دموکرات سوسیال و شرکت‌های فعال در بخش‌های لجستیک، دفاعی و فناوری اطلاعات معرفی کرده است.

آژانس اطلاعاتی آلمان در بیانیه خود اعلام کرد که این گروه سایبری که با نام‌های «کدت بلیزارد» یا «امبر بیر» نیز شناخته می‌شود، در زمینه‌های جاسوسی و خرابکاری فعالیت می‌کند. این گروه به تغییر محتوای صفحات وب‌سایت‌ها و انتشار داده‌های سرقت شده متهم است.

گفتنی است که آلمان و جمهوری چک در اوایل سال جاری روسیه را به دلیل انجام یک سری حملات سایبری محکوم کرده بودند و اتحادیه اروپا نیز به مسکو درباره پیامدهای این اقدامات مخرب در فضای مجازی هشدار داده است. روابط بین روسیه و غرب پس از تهاجم مسکو به اوکراین و حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف به شدت تیره شده است.

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.