هشدار درباره کلاهبرداری با ترفند طرح‌های حمایتی مسکن

کمیته رکن چهارم – رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا فراجا اعلام کرد که برخی افراد و صفحات در شبکه‌های اجتماعی با انتشار اطلاعات نادرست در مورد «دریافت زمین ۲ میلیاردی با هر کارت ملی» در حال سوءاستفاده از اعتماد مردم هستند. این افراد با انتشار این گونه مطالب کذب، قصد جلب توجه و حتی کلاهبرداری از کاربران را دارند.

به گزارش کمیته رکن چهارم، سرگرد جواد مختار رضایی اظهار داشت که این طرح‌های حمایتی تنها شامل خانوارهایی با شرایط ویژه، نظیر داشتن چهار فرزند زیر ۲۰ سال می‌شوند و ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی درباره دسترسی آسان به این امتیازات کاملاً بی‌اساس است.

وی افزود: کلاهبرداران با ارسال لینک‌های فیشینگ، اطلاعات حساس کاربران را به سرقت می‌برند و از این اطلاعات برای برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی استفاده می‌کنند. کاربران باید در مواجهه با این پیام‌ها دقت کنند و از کلیک بر روی لینک‌های مشکوک خودداری نمایند.

سرگرد رضایی تاکید کرد: بهترین منبع برای دریافت اطلاعات صحیح درباره طرح‌های حمایتی مسکن، سامانه جامع وابسته به وزارت راه و شهرسازی است و مردم باید صحت اطلاعات را پیش از هر اقدامی از این منابع معتبر استعلام کنند. این مقام مسئول از شهروندان خواست تا در مواجهه با ادعاهای فضای مجازی، هوشیاری خود را حفظ کرده و از اعتماد بی‌جا به این مطالب خودداری کنند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.