گوگل قابلیتی مشابه محافظت از دستگاه دزدیده‌شده اپل را برای اندروید توسعه می‌دهد

کمیته رکن چهارم – گوگل در حال توسعه قابلیتی برای بهبود امنیت دستگاه‌های اندرویدی است که هدف آن جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز به داده‌ها در صورت سرقت تلفن است.

به گزارش کمیته رکن چهارم، این قابلیت جدید با نام Identity Check در اندروید ۱۵ معرفی خواهد شد. این ویژگی با تمرکز بر تقویت امنیت بیومتریک، تلاش می‌کند تا از ورود افراد غیرمجاز به دستگاه‌های اندرویدی جلوگیری کند. در حال حاضر، بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی از احراز هویت بیومتریک مانند اثرانگشت یا تشخیص چهره استفاده می‌کنند. با این حال، امکان ورود از طریق پین یا الگوی قفل صفحه، یک نقطه ضعف امنیتی ایجاد کرده است که در صورت آگاهی سارق از این کدها، می‌تواند به داده‌های حساس دسترسی پیدا کند.

قابلیت جدید گوگل از Trusted Places استفاده می‌کند که با ردیابی موقعیت جغرافیایی دستگاه و اجباری کردن احراز هویت بیومتریک در صورت دور بودن دستگاه از مکان‌های مطمئن، امنیت بیشتری فراهم می‌کند. این رویکرد مشابه با Stolen Device Protection اپل است که از دستگاه‌های آیفون در برابر سرقت محافظت می‌کند.

با وجود اینکه هنوز زمان دقیق عرضه این قابلیت مشخص نیست، انتظار می‌رود در به‌روزرسانی‌های آینده‌ی اندروید ۱۵ در دسترس قرار گیرد.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.