تغییرات جدید امنیتی Gmail و پایان پشتیبانی از روش‌های قدیمی ورود

کمیته رکن چهارم – میلیون‌ها کاربر Gmail از ۳۰ سپتامبر با تغییرات جدید امنیتی رمز عبور مواجه می‌شوند که هدف آن افزایش امنیت حساب‌های کاربران است.

به گزارش کمیته رکن چهارم، کاربران سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و آیفون باید طی ۲۴ ساعت آینده رمز عبور خود را تغییر داده و تنظیمات امنیتی خود را بازبینی کنند. این اقدام در راستای جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز به حساب‌ها و افزایش امنیت کاربران Gmail انجام می‌شود. همچنین، گوگل توصیه کرده است که کاربران احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال و از گذرواژه‌های قوی استفاده کنند.

این تغییرات در پی اعلام گوگل مبنی بر پایان پشتیبانی از برنامه‌ها و دستگاه‌هایی که از امنیت کمتری برخوردارند و تنها با نام کاربری و رمز عبور محافظت می‌شوند، اجرا می‌شود. از این پس دسترسی به داده‌های حساب Gmail باید از طریق روش امن OAuth صورت گیرد، که ارتباطی مطمئن‌تر بین برنامه‌ها و حساب‌های کاربری ایجاد می‌کند. همچنین، برنامه‌هایی مانند CalDAV، CardDAV، IMAP، POP و Google Sync دیگر از روش قدیمی ورود با رمز عبور پشتیبانی نخواهند کرد.

بر اساس این تغییرات، تمامی کاربران Google Workspace باید حساب‌های خود را بر اساس استانداردهای جدید امنیتی تنظیم کنند. گوگل اعلام کرده است که دسترسی فعلی کاربران Gmail شخصی به IMAP تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت، اما کاربران باید پروتکل OAuth را برای استفاده ایمن از حساب‌های خود فعال کنند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.