کشف حفره امنیتی در میلیون‌ها خودروی کیا توسط هکرهای کلاه‌سفید

کمیته رکن چهارم – گروهی از هکرهای کلاه‌سفید موفق به کشف یک حفره امنیتی بزرگ در میلیون‌ها خودروی کیا شده‌اند که امکان هک و دسترسی به برخی از عملکردهای این خودروها را از راه دور فراهم می‌کند.

به گزارش کمیته رکن چهارم، این هکرها در ماه ژوئن برای اولین بار متوجه شدند که می‌توان از طریق شماره پلاک خودرو به برخی از مدل‌های کیا همچون اسپرتیج ۲۰۱۴ و کارنیوال ۲۰۲۵ دسترسی پیدا کرد. با استفاده از این حفره امنیتی، امکان کنترل عملکردهایی مانند باز و بسته کردن درها، روشن و خاموش کردن خودرو و حتی به دست گرفتن دوربین‌ها وجود دارد. یکی از هکرهایی که این رخنه امنیتی را کشف کرده، جزئیات فرآیند هک و دسترسی به سیستم‌های کیا را در ویدئویی شرح داده است.

این هکر همچنین توضیح داده است که به دلیل تلاش شرکت کیا برای رفع این مشکل، انتشار جزئیات مربوط به این آسیب‌پذیری تا به امروز به تأخیر افتاده است. او به نگرانی‌های جدی در مورد امنیت سایبری خودروهای کیا و دیگر خودروسازان اشاره کرده و گفته است که با وجود تلاش‌های کیا، هنوز برخی مشکلات امنیتی در خودروهای قدیمی‌تر این برند وجود دارد.

با توجه به این حفره امنیتی، اطلاعات شخصی مالکان خودروهای کیا نیز در معرض خطر قرار گرفته است و هکرها می‌توانند از آن برای اهداف شوم خود استفاده کنند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.