استفاده از گرمای استخراج بیت کوین برای تولیدات کشاورزی!

کمیته رکن چهارم – کارشناسان توانستند با راه اندازی استارت آپی مبتنی بر بلاک چین، گرمای حاصل از استخراج ارزهای دیجیتالی را در تولیدات کشاورزی استفاده کنند.

 بنیانگذار صرافی «NakamotoX» در جمهوری چک اقدام به طراحی استارت آپی مبتنی بر بلاک چین نموده است. گفتنی است با استفاده از این استارت آپ می توان گرمای ناشی از استخراج ارزهای دیجیتالی را در زمینه کشاورزی استفاده کرد.

کامیل برچا (Kamil Brejcha) در مورخ ۱۰ مارس درباره اختراع جدید خود در یک پست توییتری نوشت که با کمک این ابزار و رایانه های ویژه مربوط به استخراج ارزهای دیجیتالی، می توان جهت تولید گرمای برای  تولیدات کشاورزی استفاده کرد.

این پروژه به زودی عملیاتی می شود و تحت عنوان «agritechture» یا به اصطلاح کشاورزی تکنولوژیک رونمایی خواهد شد. این طرح در کشت گلخانه ای پنچ هکتار گوجه فرنگی عملی شده است و موفقیت آمیز بوده است. این گوجه فرنگی ها «Cryptomatoes» یا گوجه‌ی دیجیتال نامیده شده اند.

کامیل برچا در تأیید عملکرد پروژه گفت:

ما از گرمای تولید شده توسط سرورهای استخراج بیت کوین در کشت گلخانه ای استفاده کردیم، و نتیجه داد!

وی تجهیزاتی به نام «Cointainer» را گسترش داده که در زیر زمین نصب می شوند و گرمای حاصل از سیستم های استخراج ارزهای دیجیتالی را از طریق هوا به گلخانه می فرستد. هنوز جزئیات بیشتری از این پروژه و عملکرد دقیق تر آن در دسترس نبوده و در اختیار عموم قرار نگرفته است.

بسیاری از کارشناسان به این فکر افتاده اند که روشی اتخاذ کنند تا انرژی های حاصل از استخراج بیت کوین هدر نرود، اما موفق نبوده اند. این امید وجود دارد که روش جدید گامی مؤثر در این زمینه باشد.

استخراج ارز دیجیتالی هزینه هنگفتی به همراه دارد و انرژی گرمایی زیادی تولید می نماید و ظاهراً این پروژه آغاز بهره گیری کاربردی از این انرژی و بازیافت آن خواهد بود.

البته موضوعی که شاید در ذهن بسیاری از مخاطبان شکل گرفته باشد، نوع این گرما است. گرمای حاصل از تجهیزات الکترونیکی در حالت عادی و مستقیم برای بدن انسان مضر است. حال این سؤال مطرح است که این محصولات کشاورزی آیا ضرری برای بدن انسان دارند یا خیر؟

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.