سرقت اطلاعات کاربران از طریق برنامه های اندرویدی

کمیته رکن چهارم – هزاران برنامه اندرویدی که برای کودکان طراحی شده است اطلاعات آنها را جمع آوری کرده و سپس رفتار کودکان را پیگیری می کند.

شاید این سوال برایتان پیش آمده که چگونه برخی سایت ها تبلیغاتی را نشان میدهند که شما به آن فکر کرده یا درباره آن تحقیق می کنید.

بسیاری از برنامه ها با پیگیری رفتار شما و جمع آوری این اطلاعات، از آنها برای مقاصد خاص بهره می برند؛ در ساده ترین حالت از این اطلاعات برای موضوع تبلیغات استفاده می شود.

طبق تحقیقات کارشناسان بسیاری از برنامه های رایگان که در فروشگاه اینترنتی گوگل (Google Play Store) قرار دارد، از این طریق هزینه های خود را تامین می کنند و این وضوع خود نمونه ای بارز از نقض حریم خصوصی کاربران است.

برخی از این برنامه ها بدون رضایت پدر و مادر اطلاعات و علایق کودک را جمع آوری می کنند و از این ابر داده برای آینده بهره های اطلاعاتی می برند. به عبارت دیگر وقتی اطلاعات تمامی کودکان یک کشور در اختیار یک پژوهشگاه قرار بگیرد، نتایج خوبی را از این اطلاعات می توان به دست آورد.

موسسه علوم کامپیوتری در دانشگاه کالیفرنیا و Berkeley در ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر مراکز علمی اقدام به بررسی و واکاوی این موضوع نمودند.

این موسسات اظهار کردند که پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات (۵٫۸۵۵) نفر مشخص شد که ۵۷ درصد برنامه های اندرویدی که برای کودکان طراحی شده، اطلاعات و علایق کودکان را بدون اجازه جمع آوری می کنند، همچنین این کودکان عموماً زیر ۱۳ سال سن داشتند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.