بدافزاری نوین، برای استخراج ارزهای دیجیتالی

کمیته رکن چهارم – بدافزاری تازه، در دستگاه های اندرویدی کشف شده است که از تلفن های هوشمند، برای برآوری پول های رمزپایه بهره می گیرد.

دانشمندان بدافزاری جدید در تلفن های هوشمند اندرویدی یافته اند که با سوء استفاده از منابع سخت افزاری، اقدام به استخراج ارزهای رمزنگاری شده می کند.

 

کارشناسان امنیت سایبری شرکت ترند میکرو (Trend Micro) طی گزارشی، خبر از وجود این بدافزار دادند. گفتنی است که این بدافزار، خود را در قالب نسخه به روز رسان برای گوگل پلی (Google Play) معرفی می کند. این نسخه به روز رسان، جعلی است و به محض اقدام کاربر برای نصب، شروع به نفوذ می نماید.

 

براساس پژوهش های صورت گرفته، چین و هند، بیشتر از دیگر کشورها، تحت تأثیر این بدافزار بوده اند. کارشناسان بدافزار بالا را «HiddenMiner» نامیدند و اعلام کردند که شباهت های بسیاری میان آن و بدافزار «Loapi» – که در چند ماه گذشته فعال بوده است – وجود دارد.

 

بدافزار «HiddenMiner»، به دلیل فعالیت فراوان و به کارگیری بی اندازه منابع سخت افزاری، سبب خراب شدن باتری تلفن همراه می شود. به عبارت دیگر، فعالیت های گسترده این بدافزار، باعث تمام شدن پیوسته باتری و شارژ مکرر آن، موجب خرابی زودهنگامش می گردد.

 

 

بدافزار نام برده، ۲۶ مارس به وسیله محققان شرکت ترند میکرو کشف شد و طبق برآورد آنان، با استخراج ارزهای دیجیتالی، تاکنون درآمدی درحدود ۵۲۱۹٫۷۶ دلار در پی داشته است.

همچنین متخصصان تأکید کرده اند که این بدافزار، بدون اطلاع کاربر و در پس زمینه، اقدام به بهره گیری از منابع سخت افزاری می کند.

«HiddenMiner» پس از نصب روی تلفن همراه فرد، قابل مشاهده نیست و برای مخفی ماندن، هیچ آیکونی ندارد.

عکس زیر کاملاً گویای پنهان کاری این بدافزار است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.