فروش ابزار فیشینگ در دارک وب

کمیته رکن چهارم – شرکت‌های امنیت سایبری «Check Point» و «CyberInt» طی گزارشی اعلام نمودند که کیت های نسل نوین فیشینگ در دارک وب، با قیمتی ناچیز به فروش می رسد.

مجرمان سایبری، برای دسترسی به این ابزار مشکل چندانی ندارند و به آسانی می توان از طریق دارک وب، این وسایل را خریداری کرد.

برخی هکر ها، از این ادوات، برای نفوذ و ایجاد اختلال در روند مراسم انتخابات و تأثیرگذاری در نتیجه آنها بهره گیری می کنند.

تبهکاران سایبری، ابزارهای گوناگونی مانند: بدافزارها، جاسوس افزارها، باج افزارها و اسبابحملات فیشینگ، در دارک وب برای فروش قرار می دهند.

نگرانی ها از آن جایی آغاز می شوند که برخی هکرها، با در اختیار گرفتن این ابزار و ایجاد تغییرات در آنها، بدافزارهایی به مراتب خطرناک تر و مخرب تر از نسخه اولیه ایجاد می کنند.

در گذشته گزینه هایی مشابه وجود داشته اند که به آنها اشاره می نماییم. چندی پیش، به آژانس امنیت ملی آمریکا یورش سایبری بردند و اسناد و اطلاعات به دست آمده در دارک وب برای فروش نهاده شدند. چندی پس از آن، شاهد این رخداد بودیم که هکرها با بهره گیری از این ابزار جاسوسی، اقدام به تهاجمات مشابه کردند.

جایگاه تمرکز این ابزار جدید-که برای حملات فیشینگ کاربرد دارد-کشور برزیل بوده است؛ اما در مواردی هکرها توانسته اند آمریکا را نیز هدف تاخت و تازهای سایبری خود قرار دهند.

این یورش های سایبری، به گونه ای برنامه ریزی شده اند که به صورت گام به گام و مرحله به مرحله، کاربران را به سوی هدف خود سوق می دهند. قربانیان این تهاجم، بدون اطلاع از پشت صحنه ماجرا، در زمین دشمن بازی می کنند و مهاجمان به هدف خود دست می یابند.

بیشتر این حملات فیشینگ، از طریق رایانامه ها صورت می گیرند و قربانیان را تشویق به بازکردن پست های الکترونیکی می کنند. کاربر به محض باز کردن ایمیل ها، وارد سناریوهای مختلفی می شود که برای وی تعریف شده اند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.