جهانی امن، با اشتراک‌گذاری اطلاعات

کمیته رکن چهارم – در جهان امروز با چند بار فشردن موس می توان حجم گسترده ای از اطلاعات را به دست آورد. زیرا بسیاری از داده های مردم، در اینترنت و شبکه های اجتماعی وجود دارند و به سادگی در دسترس هستند.

در نشست هایی که پیرامون امنیت سایبری برگزار می شوند درباره موضوعات گوناگونی از جمله اینترنت اشیا و امکان هک تجهیزات مختلف صحبت به میان می آید. از جمله این تجهیزات باید به آسانسور، مانیتورهای کنترل نوزاد، نمایش حرارت خانه و… اشاره کرد.

برای برقراری امنیت سایبری در سطح جهانی و داشتن دنیایی امن، ضروری است اطلاعات به ویژه آنهایی که از یورش های سایبری و حملات هکری به دست می آیند، به اشتراک گذاشته شوند.

این اشتراک گذاری، از چند دیدگاه حائز اهمیت است که یکی موضوع تبادل تجربیات و دیگری انتقال دانش فنی برای مبازه با این نوع تهاجمات است.

فرض کنید کشوری هدف یورش سایبری قرار گرفته است و اطلاعات این یورش را با دیگر کشورهای هم پیمانش، به اشتراک می گذارد. این رویداد باعث می شود که این کشورها برای تهاجمات مشابه، خود را آماده کنند.

این روند وقتی گسترش پیدا کند، موجب افزایش امنیت سایبری در سطح جهان می شود.

در ۲۵ می، اتحادیه اروپا قانونی تازه در این زمینه ارائه کرد که به موجب آن، کشورها باید بدون در نظر گرفتن مرز ها اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا بتوان با حملات فراگیر سایبری مقابله کرد. این قانون «GDPR» نام دارد.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.